Jumat, 31 Agustus 2012

Tetap Bertenaga


Bacaan : Matius 25:1-13.
Pujian: KJ  274
Pada suatu waktu, kita tentu pernah merasa lelah dan tidak berdaya, sehingga tidak bisa menyelesaikan pekerjaan atau tanggung jawab dengan maksimal. Jika demikian situasinya, kita perlu memikirkan sesuatu yang membuat kita bisa tetap berdaya dan bersemangat sampai dengan akhir hingga tidak ada sesama yang kita rugikan. Suatu kesadaran yang perlu muncul adalah upaya persiapan sejak dini dan bersikap antisipatif terhadap kemungkinan akan terjadi. Kemampuan antisipatif itu berkaitan dengan pengenalan tentang apa yang kita lakukan.
Sebagaimana makna dari kedatangan Sang Mempelai yang tidak terduga waktunya, siapapun yang menunggunya harus siap dengan persediaan minyak yang cukup untuk mengantisipasi situasi yang tak terduga. Bagaimana caranya? Perlu upaya mencermati dengan dugaan, perkiraan atau prediksi secara tepat agar yang menjadi harapan bertemu dengan Sang Mempelai dapat tercapai. Teks ini dapat juga bermakna adanya persiapan yang holistik, baik secara fisik maupun juga mental. Dengan kecukupan kebutuhan minyak serta kemampuan berjaga dari godaan rasa kantuk serta antisipatif terdapat makna melatih diri memahami situasi dan kebutuhan yang ada di sekeliling. Ketersediaan energi secara fisik dan non fisik atau bendawi berupa semangat dan tekad yang didukung dengan mengenali siapa yang akan datang membuat kita semakin antisipatif. Pokok tentang kedatangan berarti menunggu dan berjaga-jaga.
Dalam kehidupan iman, perlu disadari tentang keterbatasan manusia yang kemudian dikuatkan oleh Allah sendiri. Hikmat dari Allah, sekecil apapun adalah lebih besar dari kekuatan manusia. Artinya perlu ada pemahaman tentang hikmat Allah yang luar biasa sehingga mampu melakukan hal yang besar dan mampu bertahan hingga akhir. Untuk menggapai masa depan yang baik, maka persiapan yang bersifat membangun dan antisipatif perlu dilakukan sejak anak-anak. Kita  perlu mengajari anak / cucu kita untuk memperhitungkan bahaya dan kesulitan, selain hasil dan kemudahan, yang bisa terjadi ketika hendak melakukan sesuatu. [WK]
Semangat antisipasi bersama-sama dan saling menolong adalah langkah efektif untuk kesejahteraan.

Kamis, 30 Agustus 2012

Pemuda GKJW Jemaat Malang berpartisipasi dalam Upacara 17 Agustus di Gunungf Kelud

Koleksi Santo





 



Tinimbalan Dados Para Suci


Waosan : 1 Korinta 1: 1 – 9
Nats: “…,temah kowe padha tanpa cacad mbesuk ing dinane Gusti kita Yesus Kristus (ayat 8)”
Tembung “matur nuwun” kaucapaken nalika tiyang nembe nampi peparing saking tiyang sanes. Nadyan ta peparing menika namung sepele kemawon, lan malah mbokmenawi sanes kabetahanipun ingkang utami. Pamatur nuwun menika badhe saya ageng lan manteb saking lebeting manah yen peparing menika rinaos ageng sanget ajinipun tuwin ngremenaken. Menapa malih yen ajining peparing menika ngantos ing salamining gesang, pamatur nuwunipun mesthi nggih tanpa kendhat.
Kados dene para pendherekipun Gusti Yesus ing pasamuwan Korinta nalika samanten, kita dipun paringi kanugrahan agung ingkang ageng sanget ajinipun. Inggih menika bilih kita dipun sucekaken dening Gusti Yesus. Manungsa boten badhe saged nucekaken dhirinipun, kadosa pundi pambudidayanipun. Kasucen menika namung saged katindakaken lan kaparingaken dening ingkang Maha Suci, nenggih Gusti Yesus piyambak. Peparing kasucen menika boten namung kagem sawatawis wanci. Boten! Kanugrahan menika ingkang saged murugaken kita gesang tetunggilan kaliyan Gusti ingkang Maha Suci dadosa wonten ing jagad menika, nalika Panjenenganipun rawuh malih dhateng jagad, lan ing swarga langgeng. Pigunanipun kanugrahanipun Gusti menika ngantos ing salami-laminipun, dumugi ing kalanggengan.
Ingkang menika, mesthinipun gesang kita kebak ing pamatur nuwun dhumateng Gusti; pamatur nuwun ingkang agung lan manteb sarta tanpa kendhat. Sadaya lelampahaning gesang kita, tindak-tanduk kita kedahipun tansah linambaran raos sokur dhumateng Gusti Allah kang paring kanugrahan menika.
Ewasamanten, kita tinimbalan supados njagi kasucen menika wonten gesang kita, supados kita saged tetep saged dados golonganipun para suci. Gesang kita ingkang sampun kasucekaken menika sampun ngantos dicemarkan utawi dipun regedi dening tumindak dosa. Amin. [gasa]
“Namung ingkang kasucekaken ingkang saged tetunggilan kaliyan ingkang Maha Suci”

Rabu, 29 Agustus 2012

Suara Hati Nurani adalah Suara Allah


Bacaan : Markus 6:17-29.
Pujian: KJ  33:1,3
Di jaman sekarang ini jika tidak jeli mengamati perilaku orang, kita bisa dirugikan. Karena itu tuntutan hidup cerdas, cerdik serta cermat mutlak dimiliki oleh setiap orang yang berkeinginan untuk hidup lebih maju. Mengapa hal ini disampaikan? Karena sudah terlalu banyak orang yang suka mengambil kesempatan dari persoalan orang lain demi meraup keuntungan pribadi (opportunis). Demi rupiah, demi popularitas, demi nama baik, gengsi dan sebagainya. Pada saat seseorang berperan seperti itu, mereka tidak segan-segan menyakiti orang lain bahkan mengkhianati saudaranya sendiri. Karena alasan demi orang miskin, hasrat untuk mendongkrak popularitas dan gengsi bagi para opportunis kelas kakap, mereka rela berperang dengan dirinya sendiri yaitu berperang dengan hati nurani yang pada dasarnya berseberangan.
Sebuah perjuangan yang disertai kejujuran terhadap hati nurani ditampilkan oleh Yohanes Pembaptis. Tidak segan-segan dia memberikan nasehat dan peringatan kepada Herodes Antipas yang adalah seorang raja, karena perilakunya merebut isteri saudaranya sendiri, Herodias (18). Yohanes Pembaptis adalah orang yang punya keberanian. Hidupnya bebas, ia adalah anak padang gurun dan anak alam luas terbuka. Karena ucapannya yang benar namun dianggap salah, menjadikan dia harus dipenjarakan di benteng Makhaerus dengan harapan dia mau berubah menurut kemauan raja. Namun Yohanes lebih suka mati daripada harus hidup dalam kepalsuan.
Acapkali seseorang berusaha membungkam hati nuraninya demi kepentingan dan kesenangan pribadinya. Tidak mudah menjadi seperti Yohanes Pembaptis. Tapi itu bukan hal yang mustahil untuk bisa kita lakukan. Marilah kita mulai dari diri sendiri, untuk jujur dengan hati kita. Ingat bahwa kejujuran membawa ketentraman jiwa. Ketentraman jiwa tidak bisa dihargai dengan apapun yang ada di dunia ini. Ketentraman itulah yang akan mampu menyatukan kita dengan sesama, terlebih dengan Tuhan Sang Pemilik ketentraman yang sejati. Janganlah membungkam suara hati nurani kita, dengarkanlah baik-baik.  [khm]
“Hati nurani tidak bisa dibohongi”

Selasa, 28 Agustus 2012

Aja Lamis


Waosan : Matius 23: 23 – 36
Nats: “…lairmu katon mursid ana ing ngareping wong, nanging ing batinmu kebak isi lelamis lan duraka (ayat 28).”
Kawontenanipun produk imitasi (barang tiruan) ing jaman samenika sampun limrah kawontenanipun. Menawi dipun gatosaken tiyang-tiyang ingkang ngremeni sanget produk imitasi punika kagolong para “kawula alit” ingkang winates ing bab kasugihan, awit badhe nggayuh produk asli rumaos awrat ing bab reginipun. Langkung malih ing jaman samenika produk imitasi kwalitasipun boten tebih kaliyan produk asli, lan kadhang kala ingkang imitasi punika nggadhahi rupa utawi wujud ingkang langgkung endah tinimbang ingkang asli.
Ananging sayektosipun kita sedaya saged ngraosaken bilih nilai antawisipun product imatasi lan product asli mesthinipun boten sami. Yen kita kapurih miji  utawi milih, tamtunipun kita badhe miji ingkang asli. Nadyan ta awis nanging kwalitasipun estu saged dipun endelaken lan sampun saged dipun pesthi bilihproduk asli langkung sae.
Ngrembag bab imitasi lan asli kita kaadhepanken ing cariyos bab lamising para ahli Toret lan tiyang Farisi. Lair lan batosipun boten sami. Kados produk imitasi, kalih golongan punika nggadhahi wujud asli nangingkwalitasipun palsu utawi imitasi. Katingal sae ing lair nanging batosipun kebak kaliyan bab kadurjanan ingkang sanget boten dipun remeni dening Gusti Allah. Menawi produk imitasi saged kasebut limrah, nanging manungsa boten saged mekaten, awit Gusti ngersakaken antawisipun lair lan batos kedah sami, sae ing lair kedah ugi sae ing batin.
Waosan ing dinten punika ngatag kita sami supados kita punika saged nindakaken lelampahan ingkang sae, ingkang sarujuk kaliyan kersanipun Gusti inggih punika tumindak sae minangka wujuding paseksi kita tumrap kaluhuranipun Gusti Allah. Aja lamis ing sadhengah tembung lan lelampahan. Sampun ngantos namung sae ing pitembungan, nanging ing lebeting manah wonten raos serik. Kasaenaning wincanten kita kedah klair ing tindak-tanduk utami kita ingkang nyata. Amin. [gasa]
“Wong kang lamis, uripe amis”

Senin, 27 Agustus 2012

Anti Status Palsu


Bacaan : Yohanes 1: 45-51.
Pujian: KJ  370
Teknologi kecantikan semakin hari semakin canggih. Hidung pesek bisa dibuat menjadi mancung. Kulit hitam bisa diputihkan dengan bedak. Alis dan bulu mata pun bisa dipermak agar nampak lebih menarik. Bagi pria, rambut yang rontok dan menjadikan botak bisa diperbaiki sehingga tidak nampak kebotakannya. Semua demi penampilan diri agar lebih menarik. Itulah trend (kecenderungan) kehidupan manusia masa kini. Apakah ini salah? Tentu tidak. Semuanya tergantung tujuan dan motivasi kita pada saat melakukan itu semua.
Belakangan ini marak pula istilah status palsu, yaitu kondisi di mana seseorang tidak menjadi dirinya sendiri. Memakai “sebuah topeng” agar nampak lebih baik untuk mendapatkan penghargaan dari sesama. Penampilan, tutur kata dan gaya yang bahasa baik. Tetapi niat dan motivasi tidak sesuai dengan apa yang nampak. Itulah kepalsuan diri.
Betapa bahagianya kita sebagai umat milik Kristus. Dia adalah Tuhan yang memberikan teladan kehidupan tanpa kepalsuan. KasihNya nyata dan tak menuntut balas. JanjiNya ya  dan amin, berlaku penuh bagi kita yang percaya kepadaNya. Dia mengajarkan kasih kepada kita. Dan bukan hanya sekedar berbicara dan mengajarkan, melainkan membuktikan diriNya dengan mati di kayu salib untuk menebus dosa kita. Dia tidak hanya sekedar mengajar dan berbicara saja. Tetapi tindakanNya nyata khususnya dalam memberikan pertolongan kepada kita.
Pertanyaan yang penting bagi kita adalah apakah kita berani dan bisa menegakkan kehidupan yang bermutu dan berintegritas? Kehidupan tanpa topeng, yang selalu selaras antara pikiran, ucapan maupun perbuatan? “Integritas adalah kesesuaian antara pikiran, ucapan dan tindakan.” [Oka]
“Semua orang pasti suka kehidupan yang asli, bukan yang palsu.”

Minggu, 26 Agustus 2012

Ditansah Setya Ing Gusti Allah


Waosan: Yusak 24: 1-2; 15-18
Nats: “…menawa panimbangmu ora prayoga ngabekti marang Pangeran Yehuwah, mara dina iki padha miliha sapa kang bakal kok bekteni,….(ayat 15)”
Ing salebeting gesangipun, manungsa asring dipun adhepaken ing maneka warni pilihan. Saben pilihanngemu iming-iming janji kang asipat nguntungaken, dadosa ing babagan kajasmanen utawi ing babagan karohanen. Nanging janji-janji saking sedaya pilihan, boten sedayanipun dados kasunyatan.
Salajengipun kathah sanget pilihan ingkang pungkasanipun mleset. janji janji dhumaten ingkang sami miji.
Kacariyos ing waosan punika Yusak lan bangsa Israel ngadhepi pinten-pinten pilihan bab sinten gusti ingkang kedah dipun piji dados junjungan, pepujan lan ratuning gesang ingkang kedah dipun bekteni, dipun ladosi, dipun sembah saha dipun luhuraken ing pigesangan punika. Ingkang kapiji inggih punika Gusti Allah, Allah-e bangsa Israel ingkang sampun ngentasaken bangsa Israel saking gesang kasangsaran ing tanah Mesir. Elokipun, kejawi Gusti Allah sampun kabukti kanthi cetha anggenipun nresnani Israel, ugi maringi janji ingkang luhur sanget kagem umatipun ingkang setya tuhu sumanggem dhateng Panjenenganipun, janjinipun punika bab kalanggengan gesang lan kawilujengan.
Boten kadaluwarsa menawi ing dinten punika kita ngemuti malih bab kenging menapa Gusti Allahe Israel ingkang kita piji dados ratuning gesang kita. Sepindhah Gusti boten namung paring janji bab kawilujenganing gesang sapangajeng, nanging ing kala kepengker ugi sampun kabukti anggenipun nresnani kita lumantar rawuhipun Sang Kristus Yesus ingkang sampun lila nanggel lan ngentasaken gesang kita saking pangwasaning dosa.
Sumangga lelampahan punika kita pengeti ing saben dinten, supados gesang kita tansah ngener ing Panjenenganipun lan boten kapilut ing panggodhaning donya. Anggen kita milih Gusti Allah dados Panutaning gesang kita, kedah linambaran kasetyan anggen kita tansah ndherek ngetut wingking ing satindak lan sakarsanipun Gusti. Amin. [gasa]
“Gusti tansah setya dhateng kita, kita ugi kedah setya dhumateng Gusti”

Jumat, 24 Agustus 2012

Sakabatipun Gusti


Waosan : Yokanan  1: 35-44.
Pamuji  : KPK  71 : 1, 3

Nats: “Panjenengane pinanggih karo Filipus, banjur ngandika : “Melua Aku!” (ay. 43)
Nalika kula taksih bocah, kula nate dipun wulangi lagu Mangga Ndherek Gusti kaliyan para pamong. Kinten-kinten mekaten, “Mangga sami ndherek Gusti, mangga sami ndherek Gusti, Gusti Yesus Juru Wilujeng, mangga, mangga sami ndherek Gusti”. Lagu punika prasaja kemawon, ananging sae tegesipun. Lumantar lagu punika kula dipun ajak ndherek Gusti Yesus ingkang dados Juru Wilujengipun manungsa. Gusti Allah karsa nimbali umat kagunganipun punika warni-warni marginipun. Wonten ingkang wiwit lair sampun Kristen karana tiyang sepuhipun Kristen. Wonten ingkang sampun dewasa dados tiyang Kristen. Piyambakipun dados Kristen karana ngraosaken sih rahmatipun lan pitulunganipun Gusti Allah. Wonten malih tiyang dados Kristen karana nyekseni tumindak gesangipun tiyang Kristen ingkang sae.
Waosan ing wekdal punika nyariosaken bab Gusti Yesus nimbali para sakabatipun ingkang wiwitan. Paseksinipun Yokanan nyebataken proses anggenipun Gusti Yesus miji dhateng para sakabatipun ingkang wiwitan. Andreas ingkang saderengipun dados sakabatipun Yokanan, dados sakabatipun Gusti Yesus ingkang sepisan, sasampunipun mireng paseksinipun Yokanan bilih Gusti Yesus punika mendanipun Allah. Mekaten ugi Simon Petrus pitados lan dados sakabat selajengipun karana mirengaken paseksinipun Andreas bilih Gusti Yesus punika Sang Mesih. Namung Filipus ingkang langsung dipun timbali dening Gusti Yesus dados sakabatipun.
Kita sedaya punika kagolong para sakabatipun Gusti Yesus. Selaku sakabat tamtunipun kita sampun ngraosaken kasaenan, sih rahmat lan pakaryanipun Gusti Yesus ingkang ngedab-edabi. Nalika Gusti nimbali kita, kita janji badhe ngetut wingking Gusti selamining gesang kita. Janji kita dhateng Gusti punika kedah kita buktekaken wonten ing gesang kita sadinten-dinten. Dados sakabatipun Gusti Yesus punika ugi dados seksinipun Gusti ingkang mawartosaken bab sih rahmatipun Gusti, bab pakaryanipun Gusti saha bab dhawuh pangandikanipun Gusti. Kita para sakabatipun Gusti mangga mbangun gesang ingkang sembada kaliyan karsanipun Gusti, ingkang nuwuhaken kasaenan kagem tiyang kathah, tuwin nyariosaken bab Gusti Yesus klayan sadaya sih rahmat lan pakaryanipun. (AR)
“Sakabatipun tiyang sae mesthi remen nyariosaken kasaenaning sakabatipun”

Kamis, 23 Agustus 2012

Undangan


Bacaan : Matius 22: 1-14.
Pujian:  KJ 332

Nats: “… banyak yang dipanggil, tetapi sedikit yang dipilih (ayat 14)
“Kutunggu kehadiranmu!“ adalah kalimat penutup dari undangan Ulang Tahun yang ditujukan kepada Niel, anak saya. Tentu di usianya yang kedua, dia belum bisa memahami apa arti undangan itu. Saya menjelaskan bahwa salah seorang teman play group-nya akan merayakan ulang tahun. Segera setelah saya menyebutkan kata “Ulang Tahun” ia langsung bertepuk tangan dan bernyanyi, “dei…u yuuu…dei u yuuu…!” (bahasanya untuk bernyanyi Happy Birthday to you).
Respon terhadap undangan itu pasti berbeda-beda. Tidak setiap anak yang diundang bisa hadir di acara tersebut. Entah karena orang tuanya sibuk, anak yang sakit atau berbagai alasan lain. Tapi, semua anak yang hadir dalam pesta Ulang Tahun itu pasti bersiap-siap. Memakai baju yang terbaik dan membawa kado!
Sebenarnya, kita pun mendapatkan undangan yang sama dari Allah untuk menghadiri perjamuan makanNya. Namun, tentu saja kita bisa merespon undangan itu dengan cara yang berbeda. Ada yang dengan senang hati mempersiapkan diri sebaik mungkin untuk datang ke perjamuan Allah, namun ada pula yang mengabaikan undanganNya (ay. 5). Ternyata ada pula yang memaksakan diri datang, namun tidak mempersiapkan dirinya dengan baik. Bagi orang yang tidak mempersiapka diri itu diberikanlah hukuman yang mengerikan (ay. 11- 13).
“Kutunggu kehadiranmu!” kira-kira adalah kalimat yang juga diucapkan Tuhan kepada setiap kita. Namun, kitalah yang harus merespon, apakah kita para undangan yang layak menghadiri pestaNya atau kita hanya para tamu yang malah membuatNya menjatuhkan hukuman? Mari bersiap-siap, berdandan hati seindah mungkin dan memakai baju pikiran pesta terbaik untuk menghadiri undanganNya agar kita tak hanya dipanggil, tapi juga dipilih. Karena “…banyak yang dipanggil, tetapi sedikit yang dipilih.” You’re invited!! [Rhe]
“Orang yang terpilih adalah orang yang istimewa”

Minggu, 19 Agustus 2012

1.bp.blogspot.com
Kepada Saudaraku Umat Muslim

Kami segenap Warga GKJW Jemaat Malang Mengucapkan

Selamat Idul Fitri 
Mohon Maaf Lahir dan Batin

Jumat, 17 Agustus 2012

http://www.yukbisnis.com

Jayalah Bangsaku
Dirgahayu Negeriku

INDONESIA

Mengemban Kewajiban


Bacaan : Matius 22:15-21.
Pujian: KJ 336:1
Untuk menumbuhkan rasa tanggung jawab pada anak saya di dalam kehidupan keluarga, saya memberikan beberapa peranan kepadanya. Salah satunya adalah mengisi setiap botol kosong yang ada di dalam lemari es. Kewajiban ini sebenarnya mudah dan biasa saja, namun demikian anak saya sering lupa melaksanakannya. Padahal kewajiban ini membuat dia mampu belajar akan arti sebuah tanggung jawab.
Kita semua memiliki kewajiban masing-masing sesuai peran yang sedang kita emban saat ini. Baik peran kita di dalam keluarga, jemaat, masyarakat maupun bangsa dan negara. Sebagai bagian dari keluarga tentu kewajiban yang kita lakukan akan penting bagi semua anggota keluarga kita. Artinya, manakala kewajiban itu gagal kita lakukan dengan baik tentu akan berdampak pada anggota keluarga kita yang lain. Bisa jadi itu akan merugikan anggota keluarga kita yang lain.
Kalau di lingkup yang lebih kecil saja akan berpengaruh sedemikian besar, apalagi bila sebuah kewajiban tidak dilaksanakan dalam lingkup yang lebih besar. Misalnya di dalam lingkup negara. Tentu akan menimbulkan kekacauan dan ketidaktertiban masyarakat. Dalam skala yang besar, apa yang menjadi tujuan bernegara bisa tidak tercapai gara-gara tidak terlaksananya sebuah kewajiban.
Kristus dengan tegas mengajarkan kepada kita untuk setia dan taat pada apa yang menjadi kewajiban kita, terutama kewajiban kepada negara. Kewajiban memberikan yang terbaik bagi negara adalah penting karena dengan demikian kita dapat menjadi teladan tentang bagian dari masyarakat yang baik dan bertanggung jawab kepada negara. Yang tak kalah penting adalah, melakukan semua kewajiban tersebut dengan ketulusan. Karena dengan cara itulah kita akan mampu menunjukkan jati diri Kekristenan kita [Oka]
“Setia mengemban kewajiban adalah ciri orang Kristen yang bertanggung jawab.”

Kamis, 16 Agustus 2012

Paukuman


Waosan :  Yehezkiel 12 : 1 – 12.
Pamuji :  KPK  163 : 1,2

Nats: “Bokmanawa banjur padha ngakoni manawa padha wangkot” (ay. 3b)
Nalika jamanipun Nabi Yehezkiel bangsa Israel kawastanan bangsa ingkang wangkot manahipun. Asring dhawuhipun Gusti Allah punika boten dipun gatosaken. Bangsa Israel anggenipun gesang boten setya malih dhateng Gusti Allah. Mila saking ngriku, Gusti Allah ngukum bangsa Israel. Bangsa Israel boten saged utuh malih dados bangsa ananging pecah dados Israel (sisih ler) lan Yahuda (sisih kidul). Boten namung punika kemawon, bangsa Israel saged kawastanan sampun boten dados bangsa pilihan malih, malah kasebat bangsa buwangan. Karana bangsa Israel lan Yahuda gesang ing papan pambuwangan ing tanah Babel. Nalika ing nagri Babel punika, bangsa Israel saged ngraosaken sisah, awrating gesang dados bangsa buwangan.
Nabi Yehezkiel dipun timbali dening Gusti supados melehaken bangsa Israel bab kalepatanipun. Mekaten ugi maringi pameca (nubuatan) lan pangajeng-ajeng dhateng bangsa Israel bilih Gusti Allah tetep setya nunggil kaliyan bangsa Israel. Ingkang dados karsanipun Gusti Allah nggih punika supados bangsa punika puruna mratobat lan mbangun turut dhateng Gusti Allah. Paukuman ingkang dipun tampi bangsa Israel ing papan pambuwangan wujud ganjaran karana Israel sampun nilar Gustinipun.
Kangge kita para pitados, kita saged sinau saking punapa ingkang kedadosan kaliyan bangsa Israel. Punapa kita sampun setya tuhu anggen kita ndherek Gusti Yesus? Gusti kita Gusti ingkang asih darma lan luber sih katresnanipun kanthi setya tuhu ngrimati gesanging manungsa, mekaten tumrap gesang kita. Sampun ngantos kita nampi paukuman saking Gusti Allah karana kita boten setya lan mbalela dhateng Gusti. Mangga kita njagi tumindak gesang kita. Kita kedah nggatosaken sadaya ingkang dados dhawuh pangandikanipun Gusti Allah. Sumangga kita nindakaken sadaya kegiatan lan pendamelan kalayan ngluhuraken asmanipun Gusti lan klayan pambangun turut dhateng pangrehipun. Lan ing pungkasanipun kita purun ngabekti lan setya tuhu dhateng Gusti ngantos selamining gesang kita. Setya tuhu tegesipun boten nate kendhat, saben wekdal tansah ndherek ing sakarsanipun Gusti Allah. (AR)
“Wong kang setya kanthi tulus uripe mesthi kebak ayem tentrem”

Rabu, 15 Agustus 2012

HUT GKJW Jemaat Malang ke 89

HUT Grejo Kristen Jawi Wetan Jemaat Malang ke 89 pada tanggal 8 Agustus 2012





 

 
 

 






 
 


Menghargai Pemimpin


Bacaan : Ulangan 34:1-15.
Pujian: KJ 74: 1-2

Nats: “Orang Israel menangisi Musa di dataran Moab tiga puluh hari lamanya” (ayat 8)
Menjadi seorang pemimpin bukanlah hal yang mudah. Kadang ia harus bekerja keras di luar batas kemampuannya. Jam kerjanya mungkin lebih dari 24 jam, karena setelah bekerja ia masih harus memikul tanggung jawab sebagai seorang pemimpin, di mana saja dan kapan saja. Upah seorang pemimpin tidak selalu menyenangkan. Kadang dirasani, diprotes, dibandingkan dengan pimpinan yang lama, dituntut selalu bisa menyelesaikan masalah dalam waktu sekejap.
Namun orang Israel begitu mengasihi pemimpin mereka, yaitu Musa. Ketika Musa meninggal, umat Israel menangisi kematian itu hingga tiga puluh hari lamanya. Sebuah gambaran kedukaan yang begitu mendalam karena kehilangan. Kedukaan ini dialami umat Israel karena ada kasih yang mendalam terhadap Musa sang pemimpin mereka. Orang Israel menaruh kepercayaan penuh kepada Musa sebagai pemimpin, mereka menghargai, menyanjung, dan memberi diri untuk dipimpin oleh Musa. Hal ini pula yang menjadikan kekuatan bagi Musa yang semula merasa tidak mampu menjadi pemimpin umat Israel, menerima perintah Allah untuk menjadi pemimpin bagi orang Israel.
Kita sebagai bagian dari umat di jemaat kita masing-masing, sebagai penduduk di tempat kita berada, sebagai anggota keluarga, sebagai pegawai di tempat bekerja, bisa mulai berjuang untuk memberikan kepercayaan kepada pemimpin kita. Kepercayaan yang kita berikan secara tulus tentu akan menjadikan penyemangat tersendiri bagi sosok pemimpin untuk melakukan yang terbaik bagi orang yang dipimpin.
Jika orang Israel bisa sedemikian mengasihi Musa sebagai pemimpin mereka, kita pun bisa memberikan kasih kita yang tulus untuk para pemimpin kita. Mengasihi para pemimpin itu memang butuh perjuangan, dan kita bisa memulainya dari sekarang. [RH]
Penghargaan dan kepercayaan kepada pemimpin adalah modal kesungguhan dan ketulusan pemimpin.

Selasa, 14 Agustus 2012

Kados Bocah


Waosan  : Matius 18 : 1 – 5, 10 – 14.
Pamuji : KPK  288:  1, 3

Nats: “Dadi sing sapa ngesorake awak lan dadi kaya bocah cilik iki, yaiku kang pinunjul ana ing Kratoning Swarga” (ay. 4)
Wonten ingkang nggambaraken lare alit utawi bocah kados kertas putih ingkang resik, polos lan dereng kenging coretan punapa-punapa. Saking bocah punika kita saged sinau bab kajujuran, karukunan lan kabecikan. Jujur karana bocah punika polos, wicanten punapa wontenipun, boten nate goroh. Rukun karana bocah alit punika boten nyimpen raos dendam dhateng kanca rencangipun senadyan nate padu, tukaran. Becik karana bocah punika manut miturut dhateng tiyang sepuhipun.
Kados dhawuh pangandikanipun Gusti wekdal punika, Gusti Yesus paring piwucal dhateng para sakabatipun lumantar gegambaran lare alit. Nalika semanten para sakabat sami sowan ing ngarsanipun Gusti Yesus sarta ngaturaken pitakenan, ”Sinten ta ingkang pinunjul wonten ing Kratoning Swarga punika?”Saking pitakenan punika Gusti Yesus paring wangsulan tiyang ingkang lumebet ing Kratoning Swarga inggih punika tiyang ingkang purun mratobat, ngasoraken dhiri lan nglampahi gesangipun kados lare alit punika.  Gusti Yesus ugi ngandika supados ing antawisipun para sakabat sampun ngantos ngremehaken bocah punika, karana dhateng sinten kemawon ingkang nampi bocah punika ateges nampi Gusti Yesus piyambak.
Gegambaran lare alit ingkang dados piwucalipun Gusti Yesus punika, paring pangertosan kangge kita. Kaping sepisan, kita kedah jujur utawi blaka dhateng Gusti lan sesami. Kita jujur ngakeni sakathahing dosa-dosa kita dhateng Gusti. Kita jujur bilih gesang kita punika dereng sampurna, kathah kakiranganipun, pramila kita tansah nyenyuwun supados dipun paringi kakiyatan lan kasagedan kangge nglampahi gesang ingkang mbangun turut dhateng timbalanipun Gusti. Kaping kalih, kita kedah rukun kaliyan sintena kemawon. Sampun ngantos wonten raos dendam, sengid, kuciwa dhateng sesami punapa malih dhateng Gusti. Kaping tiganipun, kita puruna nindakaken kabecikan, sanes karana kasaenan kita, ananging karana Gusti Allah sampun nresnani lan maringi sih rahmatipun dhateng kita. (AR)
“Watak jujur, rukun lan becik kedah dados watakipun tiyang pitados”

Senin, 13 Agustus 2012

Batu Sandungan


Bacaan : Matius 17:22-27.
Pujian: KJ 235

Nats: “Tetapi supaya kita jangan menjadi batu sandungan bagi mereka…” (ay.27a)
Pernahkah saudara kesandung? Saya yakin, pasti pernah!
Lalu, apa yang biasanya membuat saudara kesandung? Hmmm…mungkin gara-gara anak tangga atau batu kecil yang tidak terlihat. Namun adakah di antara saudara yang pernah kesandung gara-gara Gunung Lawu atau Gunung Semeru? Ah…yang benar saja! Mana mungkin kesandung gara-gara gunung sebesar itu?
Tak mungkin kita kesandung gunung, karena tak mungkin kita tak melihatnya. Demikianlah, kita seringkali hanya waspada terhadap dosa atau kesalahan yang kita anggap besar. Padahal, justru perkara-perkara kecilah yang seringkali jadi batu sandungan baik untuk diri sendiri maupun untuk orang lain. Perkara kecil inilah yang diwaspadai pula oleh Tuhan Yesus dalam bacaan kita hari ini. Saat memasuki Kota Kapernaum, ada seorang pemungut bea Bait Allah yang menghampiri Petrus dan menanyakan apakah Tuhan Yesus akan membayar bea. Bea Bait Allah adalah semacam pajak yang harus dibayarkan oleh semua orang Yahudi dewasa (diatas 20 tahun) setiap tahunnya. Besarnya bea tersebut adalah 2 Dirham yang sama dengan setengah syikal Yahudi. Nampaknya jumlah uang ini tak terlalu besar. Pada ay. 26-27 Yesus sedang menjelaskan kepada Petrus bahwa sebagai Anak Allah sebenarnya Dia tak perlu membayar bea itu. Namun, dengan alasana agar “…jangan kita menjadi batu sandungan bagi mereka…” (ay. 27a), Yesus meminta Petrus mendapatkan uang koin dirham dengan cara yang unik (ay.27b), yaitu memancing dan mengambil uang koin di dalam mulut ikan yang ditangkap.
Demikianlah Tuhan Yesus memberikan contoh tentang kebijaksanaan untuk teliti dan tidak menjadi batu sandungan bagi orang lain. Karena batu sandungan tidak pernah ada dalam bentuk perkara-perkara sebesar gunung, namun dalam perkara-perkara sekecil batu kerikil. Mari belajar untuk setia pula dalam hal kecil, agar kita tak tersandung dan tidak menjadi batu sandungan. (Rhe)
“Agar hidup kita tak menjadi batu sandungan, buanglah dulu batu-batu itu dari hidup kita”

Jumat, 10 Agustus 2012

Luber


Waosan: 2 Korinta 9: 6-10 (8).
Pamuji: KPK 35
Krisis ekonomi saha pengaruh indhak-indhakaning regi BBM ingkang dumugi sapunika dereng saged karampungaken njalari gesang kraos mbingungaken lan awrat sanget. Punapa malih biaya pendidikan saya dangu saya mindhak-mindhak awis, mila kathah sanget tiyang ingkang nyuda medaling arta.
Lajeng kados pundi kawontenan cacahing pisungsung ing greja? Racakipun tumut suda punapa boten? Menawi pancen tetep utawi malah saya mindhak, ateges para warganing pasamuwan mangertos dhateng berkahipun Gusti ingkang luber.
Pancen cetha bilih berkahipun Gusti punika luber sanget katitik wiwit kita tangi enjang ngantos tangi enjang malih ing dinten candhakipun, tamtu kita boten saged ngetang sapinten agengipun Sih Rahmatipun Gusti.
Saged tilem, nampi kasarasan, saged dhahar punapa kemawon lan sakpanunggilipun kemawon ateges punika sadaya inggih peparingipun Gusti. Conto sakedhik kalawau nelakaken kados pundi menawi kita boten saged tilem, tamtu badan sakit sedaya. Dereng malih menawi badhe dhahar menika dipun watesi, dhahar menika boten pareng, tamtu kita lajeng nyumurupi saiba bingahipun menawi sehat. Kasarasan lan kasaenan menika peparingipun Gusti piyambak. Punapaa kemawon ingkang kaparingaken dening Gusti dhateng kita boten namung supados kita nikmati piyambak, nanging supados kita sugih ing sagunging tumindak utami utawi kasaenan.
Lha menawi sadaya kesaenan, kesehatan lan sapanunggilipun menika sampun kaparingaken, kita saged ngagem sadaya menika dados modal kangge nglampahi kesaenan. Paring pambiyantu dhumateng tiyang sanes, ugi pambiyantu ing antawisipun pasamuwan. Alesanipun, kita punika sapatunggilan ing Sang Kristus ingkang kedah tulung-tinulung ing bot repot.
Samangke sumangga sami ngengeti malih sadaya peparingipun Gusti ingkang sampun tumanduk dhateng gesang kita! Lajeng, sumangga ngengeti punapa wit saking sadaya peparingipun Gusti kalawau tindak-tanduk kita sampun dados saya utami? [Dwt]
“Kita pinaringan supados tindak-tanduk kita dados saya utami”

Kamis, 09 Agustus 2012

Who Am I ?


Bacaan : Matius 16:13-23.
Pujian: KJ  297
Judul renungan kita saat ini tanpa sadar juga menjadi judul sebuah film action yang dibintangi aktor laga dari China yang cukup terkenal yaitu Jackie Chan. Dalam ceritanya Jackie Chan mengalami kecelakaan dalam sebuah misi yang diakibatkan helikopter yang ditumpanginya jatuh. Semua penumpangnya tewas kecuali Jackie Chan yang waktu itu kepalanya terbentur dengan keras yang kemudian mengakibatkan dia hilang ingatan (amnesia) tentang siapa dia. Alhasil dia selalu menanyakan kepada semua orang yang kebetulan bertemu dengannya tentang siapa dia. Inilah sepenggal cerita yang melatar belakangi mengapa film tersebut di beri judul Who Am I? Atau Siapa Aku?
Pertanyaan yang sama juga di lontarkan oleh Tuhan Yesus kepada para muridnya, “Tetapi apa katamu, siapakah Aku ini? (15). Memang sekilas pertanyaan ini menunjukkan seolah Tuhan Yesus mengalamiamnesia (hilang ingatan), karena pertanyaan tersebut ditanyakan bukan kepada orang yang tidak kenal Dia, melainkan kepada orang yang sangat kenal Dia, bahkan orang yang sangat dekat dengan Dia yaitu kepada para muridNya sendiri. Aneh bukan? Gak penting gitu loh..!!!!
Mungkin aneh dan tidak penting bagi kita, tetapi bagi Tuhan Yesus ini wajar dan sangat penting, karena Dia ingin mengetahui sejauh mana orang-orang cukup mengenal Dia. Tuhan Yesus ingin menakar seberapa besar orang memahami karya-Nya dalam hidup mereka sebagai sebuah “indikator ketercapaian” atas pelayananNya selama ini. Segera Petrus menjawab karena ia menyadari apa yang selalu ia ketahui bahkan yang ia rasakan selama bersama dengan Tuhan Yesus yang kita yakin pengakuannya bersumber dari hatinya, Engkaulah Mesias, Kristus, Yang Diurapi, Anak Allah. Dengan jawaban seperti itu Tuhan Yesus tahu bahwa Ia tidak gagal. Jikalau pertanyaan sama ditanyakan kepada kita, kira-kira apakah jawaban kita? Apakah jawaban kita sama, lebih baik, atau malah lebih buruk? Kalau jawabannya lebih buruk, sebenarnya bukan Tuhan Yesus yang gagal, tetapi kita yang gagal dalam memahami Tuhan Yesus. Sebab, Dia sudah memperkenalkan pribadiNya melalui segala karyaNya yang baik dalam hidup kita. [khm]
So close, so real… Begitu dekat kita dengan-Nya, begitu nyata kuasa-Nya

www.gkjwjemaatmalang.blogspot.com mengucapkan
Selamat Ulang Tahun ke 89
GKJW Jemaat Malang

Selasa, 07 Agustus 2012

Siapa Takut ?


Bacaan : Matius 14:22-36.
Pujian: KJ  251
Menjadi seorang pembalap mobil Formula 1, bukan hanya bermodalkan ketrampilan mengemudikan mobil balap dan bisa ngebut melewati berbagai tikungan tajam dengan kecepatan hampir 300 km/jam. Tetapi juga harus memiliki keberanian dan kemampuan mengatasi rasa takut. Siapa yang tidak takut duduk dan berkendara dengan mobil melewati tikungan-tikungan tajam dengan kecepatan yang hampir sama dengan kecepatan pesawat terbang. Salah sedikit atau kehilangan konsentrasi, dapat menimbulkan kecelakaan dan kematian.
Memiliki rasa takut adalah sebuah sisi kejiwaan seorang manusia. Dan itu bisa dipahami selama masih dalam taraf wajar dan tidak berlebihan. Beberapa orang memiliki rasa takut yang berlebihan dengan alasan yang sama sekali tidak wajar. Ketakutan itu menghantui mereka dan pada akhirnya dapat merusak kehidupan mereka akibat hilangnya kedamaian di dalam hati. Jika terjadi kondisi demikian, maka sangat dibutuhkan bantuan orang lain yang memiliki keahlian untuk mengatasi dan mengendalikan ketakutan.
Pengalaman murid-murid Yesus yang mengalami ketakutan luar biasa akibat perahu yang mereka tumpangi terancam tenggelam akibat badai, mengingatkan kita bagaimana mengendalikan ketakutan bersama Yesus. Apapun yang menjadi alasan bagi kita untuk takut seharusnya bisa kita kendalikan ketika kita mengingat bahwa Tuhan Yesus berkuasa atas segala hal. Bersama Dia dan atas kehendakNya, badai topan yang menempuh akan berubah menjadi kedamaian. Kuncinya adalah menyerahkan diri dan yakin bahwa Tuhan berkuasa mengubah segala perkara buruk menjadi baik bagi kita.
Demikian juga mengatasi ketakutan yang terjadi di dalam diri kita terkait rasa tidak mampu dan rendah diri. Percayalah bahwa masing-masing manusia diciptakan unik dan berbeda dengan segala kekurangan dan kelebihan yang dimiliki. Setiap manusia memiliki nilai dan keahlian masing-masing. Melalui dan di dalam kehidupan bersama dengan sesama, rasa saling melengkapi itu akan terjadi. Ini soal rasa percaya diri saja, dan bukan soal rasa takut. Mulai sekarang mari kita berani berkata, “Siapa takut ?” [Oka]
“Aku berani dan bisa. Siapa takut?”

Senin, 06 Agustus 2012

Pangwasa Punika Peparing


Waosan: Daniel 7 : 9 – 10, 13 – 14
Nats: “…tumuli kaparingan pangwaos lan kaluhuran…” (ay. 14a)
Kathah tiyang ingkang rumaos gadhah pangwasa lajeng tumindak dak sawenang-wenang, sapikajengipun piyambak. Sami boten enget dhateng sangkan paraning pangwasa punika.
Nabi Daniel pinaringan wahyu (penglihatan) meca (bernubuat) bab pangwasa lan kaluhuranipun Putraning Manusa, nenggih Gusti Yesus. Anggenipun Nabi Daniel saged medharaken pameca punika karanakaparingan wahyu dening Allah, boten karana kasagedan lan kapinteranipun piyambak.
Makaten ugi sagung pangwasa lan kaluhuran ingkang dipun darbeki dening Putraning Manusa inggih peparingipun Sang Sepuh ing Yuswa, nenggih Allah piyambak. Inggih awit saking peparing punika Putranipun Manusa saged nindakaken sadhengah prakawis ingkang ngedab-edabi. Pramila saking punika saben-saben Gusti Yesus nindakaken pakaryanipun tansah ngandika bilih sadaya punika awit saking karsanipun Allah ingkang ngutus Penjenenganipun. Ingkang punika, Gusti Yesus tansah matrapaken pangwasanipun kanthi andhap asor, boten kumalungkung angagungaken dhiri. Sarana patrap makaten Panjenenganipun pinaringan kaluhuran. Pramila tiyang kathah sanget sami kasengsem dhateng Panjenenganipun.
Duka kathah utawi sakedhik, ageng utawi alit kita ugi nggadhahi pangwasa lan kaluhuran punika. Umpanipun ing tengahing brayat kita nggadhahi pangwasa tumrap semah lan anak; wonten ing kantor, masyarakat, utawi wonten ing greja / pasamuwan. Sadaya pangwasa kita punika peparingipun Gusti Allah. Pramila saking punika, anggen kita ngecakaken lan matrapaken pangwasa punika kedah kita tindakaken kanthi sumuyud dhateng Ingkang Maringi, nenggih Gusti Allah piyambak, klayan tumenga dhateng Kang Maha Kawasa. Kita boten dipun parengaken dening Gusti Allah, dupeh kita nggadhahi pangwasa, lajeng tumindak dak sawenang-wenang. Kosokwangsulipun, kados dene ingkang dipun tindakaken dening Gusti Yesus, kita kedah ngetrapaken pangwasa punika kanthi andhap asor, klayan katresnan lan alusing pangucap lan budi. [ST]

Minggu, 05 Agustus 2012

Dia Tidak Bisa... Tapi Aku Bisa


Bacaan : Efesus 4:30 – 5:2.
Pujian: 249

Nats: “Segala kepahitan, kegeraman, kemarahan, pertikaian dan fitnah hendaklah dibuang dari antara kamu, ….” (ayat 31)
“Saya merasa jengkel dengan dia bu, kenapa saat saya meminta bantuannya, dia tidak mau menolong. Tapi giliran saya tidak butuh bantuannya, dia ngrecoki pekerjaan saya!” Begitulah sepenggal keluhan karyawan yang merasa terganggu dengan keberadaan teman baru di ruangan kerjanya.
Kita, tidak pernah bisa mengubah orang lain menjadi sama dengan yang kita inginkan. Sangatlah sulit mencegah orang lain merasa tidak suka kepada kita. Kita tidak bisa mengunci mulut orang lain supaya tidak mengeluarkan kata-kata yang menyakiti kita. Jadi, jika orang lain tidak bisa kita ubah menjadi seperti keinginan kita, maka kitalah yang harus mau berubah untuk bisa memahami keadaan orang lain. Allah memberikan kepada kita kebaikan hati, kebersihan pikiran, kesucian jiwa. Lalu apakah kita membiarkan semua anugerah itu menjadi tercemar karena kejengkelan kita kepada orang lain?
Seharusnya, tidak ada orang yang berhak untuk membuat kita bersedih, sakit hati, marah, dendam, dan membenci. Karena semua itu mungkin hanya membuat kita menangis semalam dan meratapi perbuatan orang lain. Yang harus diubah adalah sudut pandang kita dalam menghadapi sebuah perbedaan. Saatnya berjuang bukan untuk mengubah orang lain, tetapi mengubah diri sendiri menjadi lebih baik, sebaik karunia Allah yang mula-mula diberikan dalam hidup kita. [RH]
Mengubah sudut pandang kita untuk menghilangkan kepahitan, kegeraman dan  kemarahan hati adalah sebuah perjuangan yang bisa kita raih

Sabtu, 04 Agustus 2012

Mbrastha Tindak Durjana


Waosan: Matius 14 : 1 – 12
Saben-saben kita mireng utawi ningali tindak durjana ing tengahing masyarakat manah kita rumaos gregeten, utawi nalangsa lan ajrih. Kados kadurjananipun para teroris, geng motor, brandhal, lsp. Kita ngajeng-ajeng supados para durjana punika kapatrapana pidana ingkang awrat, utawi malah katumpesa pisan. Punapa malih yen tindak durjana punika nempuh dhateng greja, pasamuwan utawi kulawarga kita, saya nggrantes raosing manah kita, bokmanawi kita ngajeng-ajeng Gusti enggal numpes para durjana punika. Raos-pangraos makaten punika nggih limrah kemawon, manusiawi. Awit sinten ingkang boten gregeten lan nalangsa nyumurupi tindak durjana.
Lah makaten punika rupinipun ingkang dipun alami lan dipun raosaken dening para sakabatipun Nabi Yokanan. Tamtunipun para sakabat punika rumaos gregeten nalika gurunipun dipun kunjara karana melehaken Herodes ingkang tumindak durjana ngrebat garwaning Filipus, sadherekipun. Tamtu kita sagedmembayangkan saiba nggrantes, nalangsa lan sedhihing manahipun para sakabat punika nalika mireng bilih guru panutanipun dipun sedani srana kapagas jangganipun.
Awit saking punika para sakabat punika lajeng sowan ngarsanipun Gusti Yesus ngaturaken bab punika. Bokmanawi para sakabat punika sowan kalawan pangajeng-ajeng supados Gusti Yesus, ingkang kagungan pangwasa linangkung, karsa malesaken sedanipun nabi Yokanan, karsa numpes tindak durjana punika. Nanging jebul Gusti Yesus boten tumindak punapa-punapa. Ing ayat candhakipun katingal bilih Gusti Yesus ugi ngalami kasisahan, arsa sumingkir miyambak. Marginipun Gusti Yesus mbrastha tindak durjana inggih punika srana paring piwucal kautaman dhateng tiyang kathah, boten srana nindakaken utawi mimpin pemberontakan dhateng pamarintah.
Dados yen kita rumaos gregeten, nggrantes lan nalangsa ningali lan mireng tindak durjana, kita cekap medharaken piwucal kautaman dhateng sadaya anak, putu, sadherek, tetanggi lan tepangan kita, lan sintena kemawon; boten prelu nindakaken pemberontakan. Kita brastha tindak durjana srana margi utami kados ingkang dipun tedahaken dening Gusti Yesus. [ST]
“Kabrasthaa tindak durjana srana margi utami!”