Senin, 24 Maret 2014

Manut Karsaning Gusti



Waosan : 2 Para Raja 5 : 1 – 14
Pamuji : KPK 143
Nats : “Ing kono panjenengane tumuli mandhap lan slulup kaping pitu ana ing bengawan Yarden netepi ature abdining Allah mau, wasana sarirane banjur pulih maneh kaya awake bocah cilik, sarta wus dadi resik.” [ayat 14]

Saben tiyang sepuh temtu nggadhah pengajeng-ajeng anakipun dados anak ingkang manut lan bekti dhateng tiyang sepuh tuwin Gusti Allah. Ingkang menika perlu patuladhan gesang ingkang leres saking tiyang sepuh. Tuladha ingkang sae mboten namung wonten pangucap nanging ugi tumindak. Anak ingkang purun mirengaken lan manut dhawuhipun Gusti Allah lumantar tiyang sepuh, temtu badhe pinaringan kawilujengan.
Naaman panggedhening wadya-bala Aram nandhang sakit kusta. Nalika semanten panjenenganipun mireng pawarta saking setunggaling bocah estri Israel ingkang dados tawanan bilih wonten nabi ing Israel ingkang saged nyarasaken sakitipun. Pramila Naaman enggal tindak dhateng Israel saperlu madosi nabi menika nyuwun kasarasan. Sarawuhipun ing ngajeng dalemipun Elisa, Elisa namung mekas dhateng abdinipun ingkang isinipun Naaman kaaturan siram kaping pitu wonten bengawan Yarden. Nalika mireng bab menika Naaman duka manahipun karana mboten saged pepanggihan sacara langsung kaliyan Elisa. Naaman rumaos bilih Elisa mboten kersa nyarasaken piyambakipun. Ing tengahing margi punggawanipun ngengetaken Naaman supados manut dhateng dhawuhipun Elisa. Wusana Naaman manut lan pulih malih saking sakitipun sasampunipun nindakaken dhawuhipun nabi Elisa.
Pancen mboten gampil nindakaken menapa ingkang dados karsanipun Gusti. Asring wonten tiyang ingkang mboten manut dhateng karsanipun Gusti. Nadyan sampun pitados dhateng Gusti, nanging karsanipun Gusti menika mboten dipun lampahi. Kesaksian Naaman saged dados kakiyatan kangge kita. Naaman sanes tiyang Israel ingkang pitados dhateng Gusti Allah. Nanging panjenenganipun kersa nindakaken karsanipun Gusti Allah ingkang dipun dhawuhaken nabi Elisa. Srana kapitadosan lan nindakaken menapa ingkang dados karsanipun Gusti, Naaman pulih saking sakit kusta. Kita ugi menawi manut dhateng karsanipun Gusti mesthi nggih pinaringan kanugrahanipun.[AR]
“Pambangun turut dhumateng karsanipun Gusti dados marganing kanugrahan.”

Minggu, 23 Maret 2014

Tidak Masuk Akal?



Bacaan  : Yohanes 4 : 5 – 26
Pujian : KJ 56
Nats : “…. Allah itu Roh dan barangsiapa menyembah Dia harus menyembahNya dalam roh dan kebenaran.” [ayat 24]
Mari sejenak memperhatikan cuplikan percakapan Tuhan Yesus dengan seorang perempuan Samaria:
  1. Sapaan Tuhan Yesus pertama kalinya kepada perempuan itu: “BerilahAku minum” (ayat. 7), dijawab oleh perempuan Samaria dengan menggunakan akalnya (analogi berpikir): “Masakan Engkau seorang Yahudi, minta minum kepadaku, seorang Samaria?” (sebab orang Yahudi tidak bergaul dengan orang Samaria, ayat. 9). Percakapan sederhana Tuhan Yesus dijawab dengan pikiran yang rumit oleh perempuan Samaria Itu.
  2. Tuhan Yesus berkata kepada perempuan Samaria itu supaya ia memberi-Nya minum, maka Ia akan memberikan kepadanya air hidup (ayat. 10). Lagi-lagi perempuan itu menjawab dengan menggunakan akalnya: “Tuhan, Engkau tidak punya timba dan sumur ini amat dalam; dari manakah Engkau memperoleh air hidup itu?” (ayat. 11). Ketika Tuhan Yesus memakai kalimat inspiratif dalam pembicaraan itu, justru perempuan Samaria menimpali dengan cara berpikir yang sangat dangkal dan mengandalkan akalnya saja.
Sebagian percakapan itu adalah gambaran sederhana dari kehidupan manusia. Kadang kala manusia tidak berhenti berpikir dengan akalnya. Bahkan saat berbicara mengenai relasi bersama dengan Allah, manusia pun mengedepankan akalnya. Hari ini kita diingatkan kembali untuk menggunakan rem yang tepat ketika kita sedang memakai akal saat berelasi dengan Tuhan. Allah itu adalah Roh, maka ketika kita menyembah-Nya, kita pun harus menggunakan roh dan kebenaran, bukan memaksakan akal kita. Jika kita hanya memakai akal saat menyembah Tuhan dan memahami firmanNya, kita akan merasa bahwa banyak hal yang tidak masuk akal untuk memahami kehendakNya dalam kehidupan kita. Inilah yang akan menjadi celah yang merenggangkan relasi kita dengan Tuhan. Menyembah Allah dengan roh dan kebenaran, sama artinya menanggalkan ego dan akal kita; seharusnya kita menyembahNya dengan jiwa dan batin kita; sepenuh hati. [dee]
“Kalau kebenaran menghalangi anda, berarti anda sedang berada di jalan yang salah.” [Josh Billings]

Jumat, 21 Maret 2014

Tanda Imanuel



Bacaan : Yesaya 7 : 1 – 14
Pujian : KJ 369a
Nats : “Sesungguhnya seorang perempuan muda mengandung dan akan melahirkan seorang anak laki-laki dan ia akan menamakan Dia Imanuel” [ayat 14b]
Dalam perjanjian lama ada banyak nubuat-nubuat yang digenapi di dalam Yesus Kristus. Seperti nubuat Yesaya tentang apa yang akan terjadi pada waktu akan datang yaitu tanda Imanuel yang akan datang ke bumi.
Dalam bacaan kita digambarkan suatu nubuat dimana Tuhan memberi suatu tanda yang dapat dibuktikan sejarah yaitu “Sesungguhnya seorang perempuan muda mengandung dan akan melahirkan seorang anak laki-laki dan ia akan menamakan Dia Imanuel” yang artinya “Allah menyertai kita”. Perempuan muda itulah yang memberi nama Imanuel yang tidak lain adalah Yesus Kristus. Di dalam Yesus Kristus itulah Allah beserta kita, jadi makna tanda Imanuel:
  1. Untuk meneguhkan dan menggenapi janji dan peringatan Tuhan.
  2. Suatu tanda yang akan memberi kehidupan besar dan penghiburan sebagai tunas yang tumbuh.
  3. Sebagai titik pandang dalam seluruh sejarah keselamatan, yang memberikan prespektif Mesianis yang sangat penting.
Adalah suatu anugerah yang sangat besar bahwa Allah yang maha tinggi dan maha suci berkenan selalu menyertai kita. Itu berarti Dia selalu dekat dengan kita, di mana kita berada, kemanapun kita pergi dan  bagaimanapun keberadaan kita. Hanya sedikit orang berpangkat tinggi dan bersih secara fisik mau sering-sering dekat dengan orang rendahan dan kotor.
PenyertaanNya dengan kita bukan dengan maksud untuk mengawasi kita, bukan untuk menghitung-hitung kesalahan-kesalahan dan dosa yang kita perbuat. PenyertaanNya adalah untuk memastikan kita selalu bisa mengalami syalom (damai sejahtera), sebab Dia juga adalah Raja Damai. PenyertaanNya mengartikan kesediaanNya untuk menolong kita setiap saat.
Mari kita selalu menyadari bahwa Dia menyertai kita setiap saat perjalanan hidup kita. Mari selalu mensyukuri penyertaanNya dengan selalu menghormati dan mentaatiNya. [Sri]
Kesadaran akan penyertaanNya menentramkan jiwa dan mendorong sikap untuk taat.

Kamis, 20 Maret 2014

Ngandelaken Allah



Waosan : Yeremia 17 :  5 – 10
Pamuji : KPK 118
Nats : “Aku bakal mberkahi wong sing kumandel marang Aku. Wong kuwi bakal kaya wit sing ditandur ana ing pinggiring kali, sing oyod-oyodé tumancep ana ing banyu. Wit mau ora krasa ketaman panas ing mangsa ketiga, merga godhongé tetep ijo royo-royo; ora kuwatir ing mangsané ngerak; lan ora kendhat enggoné ngetokaké woh.” [ayat 7 - 8]

Wonten satunggaling warga pasamuwan ingkang nyuwun pirsa dhateng pendhitanipun: “Bu, kenging menapa nggih kok semah kula asring ketingal gelisah-sisah, polatanipun mboten nate ketingal bingah?” Bu Pendhita wangsulan: “Kula kinten garwa penjenengan kirang kumandel dhumateng Gusti. Langkung ngendelaken kakiyatanipun piyambak ingkang winates.”
“Kumandel” ing ngriki tegesipun tansah ngandelaken Gusti Allah klayan sih katresnan lan pangwasanipun. Tiyang ingkang kumandel dhumateng Allah masrahaken sedaya sesanggening (beban) gesangipun, rancanganipun lan pakaryanipun dhumateng Allah kanthi pangajeng-ajeng lan keyakinan dhumateng agunging sih rahmat lan pangwasanipun. Tiyang ingkang kumandel dhumateng Allah ugi mesthi tansah mbangun turut dhateng sedaya pangrehipun Allah.
Gusti Allah mberkahi saben tiyang ingkang kumandel dhumateng Panjenenganipun. Berkahipun Allah tansah lumintu (terus-menerus). Awit saking menika, tiyang ingkang sampun rumaos binerkahan dening Allah mesthi boten gampil sesambat, boten gampil kuwatos. Kosokwangsulipun, gesangipun kebak saos sokur lan tumindak utami minangka wohing gesangipun.
Mangga niti priksa gesang kita: menapa asring kuwatos, sesambat, kebak panyuwun menapa panuwun, kebak kautaman menapa piawon? Yen langkung asring kuwatos, sesambat, nyenyuwun tinimbang panuwun, ateges taksih asring kirang kumandel dhumateng Allah, kirang ngrumaosi yen sampun lan tansah binerkahan dening Gusti. Mangga tansah kumandel dhumateng Gusti Allah, tansah ngandelaken Gusti Allah klayan sih katresnan lan pangwasanipun. Mangga tansah masrahaken sedaya sesanggening gesang, rancangan lan pakaryan kita dhumateng Allah kanthi pangajeng-ajeng lan keyakinan dhumateng agunging sih rahmat lan pangwasanipun. [ST]
“Wong kang akeh panuwun syukure kang tansah binerkahan, dudu wong kang akeh panyuwune.”

Rabu, 19 Maret 2014

Dokumentasi HRP ke 1 2014




Selengkapnya

Permintaan Konyol



Bacaan : Matius 20 : 17 – 28
Pujian : KJ 376
Nats : “Kata Yesus: “apa yang kau kehendaki?” jawabnya: ‘berilah perintah, supaya kedua anakku ini boleh duduk kelak di dalam kerajaan-Mu, yang seorang di sebelah kanan-Mu, dan yang seorang lagi di sebelah kiri-Mu.” [ayat 21]

Setiap ibu menginginkan anak(-anak)nya kelak ketika sudah dewasa mengalami hidup mulia. Keinginan ini sudah muncul sejak anak baru lahir, bahkan masih dalam kandungan. Kemudian keinginannya diserahkan kepada Tuhan dalam doanya. Bahkan diucapkan kepada anaknya ketika masih digendongnya.
Begitulah juga keinginan Salome atas kedua anaknya, Yakobus dan Yohanes. Dia ingat pada janji Yesus (Mat. 19: 28) dan menagih janji itu untuk kedua anaknya. Namun, ia lupa bahwa Yesus baru saja berbicara tentang salib (20: 17-19). Ia seharusnya tahu bahwa satu-satunya jalan menuju kemuliaan adalah melalui penderitaan (1 Pet. 5:10).
Salome seharusnya tahu bahwa jalan satu-satunya menuju kemuliaan adalah melalui penderitaan. Salome tidak dapat hanya meminta sebuah kedudukan, tetapi harus membayar dengan harga mahal. Harga mahal untuk menuju kemuliaan sudah dibayar lunas oleh Tuhan Yesus melalui kematian-Nya di kayu salib. Sudah barang tentu Salome dan kedua anaknya harus mau menderita untuk melayani Tuhan Yesus. Ternyata benar bahwa Yakobus adalah Rasul pertama yang menjadi Martir (Kis. Rasul 12:1-2) dan Yohanes mengalami kesusahan yang berat sebagai tawanan Romawi (Wah 1:9). Dengan penderitaan Yakobus dan Yohanes sudah dapat dipastikan bahwa mereka akan mendapat kemuliaan dari Tuhan.
Bagi kita yang hidup saat ini tentunya mau menderita untuk melayani Tuhan Yesus, untuk mendapatkan sebuah kemuliaan, sekalipun tidak harus berdarah-darah ataupun menjadi seorang tawanan tetapi kita bisa memberikan waktu, tenaga, pikiran, dll. Tetapi untuk mendapatkan kemuliaan itu, kita harus mau selalu merendahkan diri di hadapan Tuhan dan manusia. Dan kemuliaan itu juga bagi kemuliaan Tuhan sendiri. [DG]
“Tidak ada kemuliaan tanpa penderitaan dan kerendahan hati”