Jumat, 27 Maret 2015

Hikmah di Balik Setiap Peristiwa



Bacaan: Yohanes 11:1-27   |   Pujian: KJ 150:1-6.
Nats: “Penyakit itu tidak akan membawa kematian, tetapi akan menyatakan kemuliaan Allah, sebab oleh penyakit itu Anak Allah akan dimuliakan.“ (ayat 4)

Ketika saya masih kuliah, setiap bulan sekali ke kantor pos mengambil kiriman uang dari orang tua sebab pengiriman uang lazim di jaman itu melalui wesel pos. Suatu saat, sepulang dari mengambil uang di kantor pos, dengan naik sepeda ‘pancal’, saya merasa ada beban berat di tubuh saya, sehingga saya tidak dapat mengayuh sepeda sebagaimana biasanya. Hal itu mendorong saya untuk tidak kembali ke kampus melainkan langsung ke RS. Dokter menyatakan bahwa saya sakit jantung dan harus opname. Sebenarnya saya kaget dengan kondisi seperti itu, namun saya mengikuti saja saran dokter. Peristiwa tersebut menyadarkan saya betapa terbatas kekuatan fisik manusia, dan sebaliknya betapa besar kuasa Tuhan Sang Pencipta.
Ketika Lazarus sakit Maria dan Martha, dua saudarinya, meminta Tuhan Yesus menolongnya. Mereka yakin akan kemampuan Tuhan Yesus memberi solusi terbaik dalam situasi yang buruk. Tuhan Yesus paham kesedihan yang mereka alami namun tidak segera menolongnya sampai Lazarus mati. Penundaan-Nya seringkali membuat kita berfikir bahwa Ia tidak memenuhi permohonan kita atau kita akan mengatakan bahwa itu bukan jawaban yang kita kehendaki. Tetapi Ia ingin memenuhi semua kebutuhan kita sesuai dengan jadwal dan maksud-Nya yang sempurna (Filipi 4:19). Sebab itu, bersabarlah menunggu saat-Nya yang tepat menurut kebijaksanaan-Nya.
Apabila kesulitan datang, apakah anda mengeluh, mengadu, menggerutu, dan menyalahkan Allah? Atau: melihat masalah anda sebagai kesempatan untuk memuliakan-Nya? Tetap percaya bahwa setiap peristiwa mempunyai hikmah atau makna, sebab setiap peristiwa itu memberi inspirasi dan pengetahuan baru bagi kita.
Tuhan Yesus memiliki kuasa atas kehidupan dan kematian. Sebab Ia hidup tentu bisa memperbaiki dan memulihkan kehidupan. Jaminan yang Ia tawarkan adalah: Sebab Aku hidup dan kamupun akan hidup (Yoh.14:6,19). Amin. (Esha).
“Bahagia sejati kita miliki saat kehadiran-Nya kita sadari.”
http://www.gkjw.web.id/hikmah-di-balik-setiap-peristiwa

Selamat

Dalam rangka Sidang ke 43/2015 Majelis Daerah Malang I di GKJW Jemaat Malang tgl 27-29 Maret 2015, kami Majelis Jemaat dan seluruh warga GKJW Jemaat Malang mengucapkan selamat bersidang
Tuhan Yesus Memberkati.

Kamis, 26 Maret 2015

Kesandhung Nanging Ora Tiba



Waosan : Rum 11 : 1-12. |   Pamuji: KPK 143
Nats: “Kang iku aku takon: apa wong mau anggone padha kesandhung iku supaya tiba? Babar pisan! Nanging awit saka panerake, karahayon banjur tumiba marang bangsa-bangsa liya, supaya padha thukul kumerene.” (ay. 11)

Kesandung, kathah-kathahipun pancen lajeng dhawah, nanging sok ugi boten ngantos dhawah sinaosa ugi ngraosaken sakit. Awit saged ugi ingkang kesandhung suku, ngantos salah setungaling driji ical kukunipun, menika saestu sakit. Ugi kesandhung boten mesthi kanthi pangertosan sanyatanipun, ananging kangge gegambaran. Kados ing ayat kita menika ingkang dipun kersakaken inggih menika kesandhung bab panerake.
Gusti Allah boten nampik umat kagunganipun. Saestu boten. Mekaten pangandikanipun Paulus: “ Israel ora bisa nggayuh apa kang diupaya, nanging kang nampani iku para wong kang pinilih. Dene liyane padha mangkotake atine.”
Para tiyang Yahudi sami kesandhung lajeng dhawah ing panerake. Amargi menika sanes tujuan ananging tumuju dhateng lalampahan ingkang langkung ageng. Risakipun Israel boten kangge salami-laminipun. Woh ingkang ageng saking kamurtadan/ panerak inggih menika kawilujengan kangge tiyang-tiyang non Yahudi. Menika ingkang salajengipun ndadosaken Israel meri. Paulus tansah ngleresaken Gusti Allah sinaosa kawontenan ketingalipun benten ing pangangkah.
Saestu Gusti Allah boten ngersakaken para kangungipun ngantos ical utawi kacengklok lajeng dhawah. Gusti ugi boten ngersakaken kados dene Israel ingkang karana “panerake” lajeng murtad saking ngarsanipun Allah. Awit kadosa pundi lelampahanipun, sinaosa ngadhepi bebaya pejah, boten badhe megataken katresnanipun Gusti Allah kangge manungsa. Malah Gusti paring tedhan lan omben kangge manungsa ingkang saestu pitados ing pakaryanipun, sae tedhan lan omben kangge gesang kajasmanen ugi kangge gesang ing karohanen. Malah Gusti Allah ngersakaken kang Putra ontang anting nulungi manungsa, supados ingkang sami dosa pikantuk pangapunten malah nampenana gesang ingkang langgeng. Dados sampun ta ingkang namung kesandhung, malah ingkang dhawah kemawon dipun tulungi. Gusti nulungi, temah ingkang kesandhung boten ngantos dhawah. [Bpur]
“Gusti ngersakaken para umatipun lestari gesang ngantos langgeng.”
http://www.gkjw.web.id/kesandhung-nanging-ora-tiba

Rabu, 25 Maret 2015

Amarah

Bacaan : Yeremia 25 : 30 – 38   Ç€   Nyanyian : KJ 355 : 1, 2
Nats:
“Maka bagi para gembala tidak akan ada lagi kelepasan, dan bagi para pemimpin kawanan kambing domba tidak akan ada lagi keluputan.” (ay. 35)

 Sebagai manusia tentu pernah marah. Marah kepada suami, istri, anak, teman, saudara, atatu orang lain. Marah adalah luapan emosi yang tidak dapat ditahan. Seseorang marah dengan berbagai sebab. Orang tua marah kepada anaknya karena ia tidak mau patuh kepadanya. Rakyat marah kepada pemerintah karena kebijakan kenaikan harga BBM yang dirasakan semakin memberatkan rakyat. Wajar jika seseorang marah agar orang lain yang ia marahi tahu akan kesalahannya dan dapat memperbaiki diri. Sebaliknya menjadi tidak wajar jika seseorang marah tanpa ada alasan yang jelas, yang sifatnya hanya ingin menjatuhkan atau menjelek-jelekkan orang lain.
Kesaksian nabi Yeremia memberikan gambaran bahwa Tuhan marah kepada umat Israel. Ketidaksetiaan Israel kepada Allah, penyembahan Israel terhadap berhala menyebabkan Allah marah. Dalam kemarahan-Nya, Allah menghukum Israel dengan kematian. Yeremia mengungkapkan dalam nubuatnya akan bergelimpangan orang-orang yang mati terbunuh, di mana mereka yang mati tidak akan diratapi ataupun dikuburkan sebagaimana mestinya. Padang-padang rumput akan menjadi kering, sehingga para gembala tidak mendapatkan kelepasan, dan para pemimpin kawanan domba tidak akan luput dari hukuman Tuhan. Para gembala dan para pemimpin kawanan domba yang dimaksudkan adalah umat Israel dan para Raja-raja Israel yang hidup dalam kesusahan. Ketidaksetiaan mereka menyebabkan hukuman dari Tuhan.
Saat ini kita diajak untuk mengendalikan amarah kita. Tidak banyak manfaat yang kita peroleh saat kita marah. Yang ada, kita semakin menyakiti orang lain dan diri kita sendiri. Tuhan marah karena ketidaksetiaan Israel. Namun demikian Tuhan Allah bukanlah Allah yang pendendam, sekalipun umat-Nya berbuat dosa. Ia mau mengampuni umat-Nya yang bertobat. Bagi kita, lebih baik jika kita tidak menyimpan amarah, sakit hati maupun dendam terhadap sesama kita, karena, itu akan merugikan diri kita sendiri. Jangan biarkan roh amarah itu menghinggapi diri kita. Tetapi kalahkanlah itu dengan roh kasih dimana kita selalu dimampukan untuk mengampuni dan selalu mengasihi sesama kita. (AR)
“Marah tanpa mau mengampuni akan merugikan diri sendiri.”
http://www.gkjw.web.id/amarah

Selasa, 24 Maret 2015

Nyebuta Asmaning Pangeran!

Waosan : Rum 10 : 1 – 13   | Pamuji:  KPK 135 : 1 – 3
Nats: 
“Awitdene sapa kang nyebut Asmaning Pangeran bakal kapitulungan rahayu.” (ay. 13)
“Mengko yen ana apa-apa nyebuta jenengku.” Mekaten ingkang dipun ucapaken dening salah satunggaling tiyang ingkang rumaos nggadhahi pengaruh. Artosipun kanthi nyebut nami menika, tiyang ingkang nyebut badhe kalis/ luwar saking pakewed ingkang nembe dipun alami.
Pancen sedaya tiyang kepengin gesangipun rahayu. Boten wonten satunggal tiyang kemawon ingkang boten kepengin gesangipun boten rahayu. Kangge mujudaken gegayuhan lan pepenginan menika, kathah cara ingkang dipun tindakaken dening manungsa, ing antawisipun: tapa-brata, meguru pados ilmu kanoragan, pitados dhateng jimat tumbal japa mantra, sregep ngabekti tanpa pangertosan ingkang leres, netepi angger-anggering Toret, lsp. Wosipun sami ngupadosi karahayon sarana pambudi dayanipun piyambak.
Karahayon ingkang wonten ing Sang Kristus benten. Kadhawuhaken ing Injil Yokanan 3: 16, Efesus 2: 8,9 karahayon menika kita tampi srana pitados dhateng Gusti Yesus. Sanes wohing pambudidaya kita, nanging peparingipun Gusti; sanes wohing pandamel kita, sampun ngantos wonten tiyang ingkang gumunggung.
Pramila sinten ingkang nyebut Asmaning Pangeran, badhe kapitulungan rahayu. Nyebut artosipun boten namung ngucap/ sambat, ananging ngakeni lan pitados, tur nglampahi ingkang dados karsanipun Gusti. Ngakeni srana tutuk kita bilih Yesus Kristus menika Gusti, ingkang wajib lan kedah tansah ginusti, ngakeni namung Gusti ingkang kagungan lan nguwasani gesangipun. Pitados ing manah kita bilih Gusti Allah mungokaken Gusti Yesus saking antawisipun tiyang pejah, artosipun mimpang saking panguwasaning pejah. Awit menawi tiyang namung nyebut “Gusti, Gusti” kemawon, tanpa nglampahi karsanipun boten badhe kapitulungan rahayu. “Kang bakal lumebu kratoning swarga iku dudu angger wong kang ngucap marang Aku : Gusti, Gusti, nanging mung wong kang nglakoni sakarsane RamaKu kang ana ing swarga.” Nyebut Asmaning Gusti menika kedah lan perlu sanget. Ewasemanten menawi namung nyebut tanpa kinanthenan ngakeni lan pitados, tur nglampahi kersanipun, badhe tanpa gina, boten mitulungi rahayu dhateng kita. Amin (SS)
“Boten wonten asma ingkang kuwaos, kejawi asma Yesus Kristus.”

http://www.gkjw.web.id/nyebuta-asmaning-pangeran

Senin, 23 Maret 2015

Pekerjaan Allah Dinyatakan

Bacaan: Yohanes 9: 1-17 | Pujian: KJ. 427
Nats: Jawab Yesus: “Bukan dia dan bukan juga orang tuanya, tetapi karena pekerjaan-pekerjaan Allah harus dinyatakan di dalam dia. (ayat 3)
Kita semua pasti pernah mengalami sesuatu yang tidak menyenangkan dalam hidup ini. Sesuatu itu bisa saja berbentuk penyakit, cacat tubuh ataupun tidak sempurnanya panca indera pada tubuh kita. Ada yang tidak bisa melihat, ada yang tidak sempurna pendengarannya, bahkan ada yang cacat tubuh sejak lahir. Ada yang tidak punya tangan, ada yang tidak punya kaki, dan masih banyak lagi yang lainnya.
Semua itu terjadi bukan karena Tuhan tidak sayang ataupun karena mereka itu kena kutukan karena dosa-dosa yang dia lakukan ataupun dosa kedua orang tuanya. Tetapi dalam keadaan itu kebesaran dan keistimewaan karya Tuhan bisa nampak dalam diri orang-orang seperti itu. Kita pasti sering melihat banyak orang cacat yang dikaruniai bakat atau talenta yang luar biasa oleh Tuhan. Orang buta yang pandai bermain musik, orang lumpuh yang mendisain kendaraan khusus yang bisa dipakai keliling dunia, orang cacat yang memiliki bakat olah raga yang luar biasa bahkan prestasinya sampai mendunia.
Tuhan Yesus sangat memperhatikan orang-orang cacat seperti itu. Dia membela mereka. Mereka tidak boleh dipandang remeh, apalagi dipandang negatif. Dia melakukan sesuatu yang baik bagi mereka sesuai dengan kebutuhan mereka.
Jadi, kita jangan pernah meremehkan bahkan menghakimi orang-orang cacat, baik cacat fisik atau mental sekalipun, karena Tuhan memiliki cara-cara yang luar biasa yang kita semua tidak bisa menebak. Yang jelas Tuhan mempunyai kemampuan dan kehendak memakai siapapun untuk menyatakan pekerjaanNya di muka bumi ini untuk kemuliaan namaNya. Tuhan bisa memakai anak kecil, orang lanjut usia, orang cacat ataupun orang normal. Yang jelas Tuhan bisa memakai orang-orang biasa dipakai untuk melakukan hal-hal yang luar biasa. Seperti sikap dan karya Tuhan Yesus, kita justru harus memberikan dukungan dan dorongan kepada mereka. Kita harus menghargai mereka dan mengupayakan ketrampilan khusus mereka. [HB]
Tidak ada yang bisa menghalangi campur tangan Allah dalam semua kejadian.

http://www.gkjw.web.id/pekerjaan-allah-dinyatakan

Jumat, 20 Maret 2015

Pakaryanipun Allah Tansah Endah

Waosan: Roma 8:26-39.   | Pamuji: KPK 211: 2.
Nats: “Saiki kita padha sumurup, yen Gusti Allah uga makarya ana ing samubarang kabeh, njalari becike wong kang padha tresna marang Panjenengane, yaiku para kang tinimbalan miturut ing pepesthening Allah.” (ay. 28)
Menawi mboten lepat, ing tahun 1980-an wonten kekidungan ingkang dipun paringi irah-irahan “Pelangi Kasih-Nya”, ingkang dipun kidungaken dening Maria Shandy. Tembungipun mungel makaten: Apa yang kau alami kini, mungkin tak dapat engkau mengerti. Cobaan yang engkau alami, tak melebihi kekuatanmu. Tuhanmu tak akan memberi ular beracun, pada yang minta roti. Satu hal, tanamkan di hati, indah semua yang Tuhan b’ri. Tangan Tuhan sedang merenda suatu karya yang agung mulia. Saatnya kan tiba nanti, kau lihat pelangi kasih-Nya. Kekidungan punika ngajak dhateng kita supados kita saged nyumurupi bilih sedaya ingkang dipun tindakakaken dening Gusti Allah dhateng kita punika, sejatosipun endah sanget kangge gesang kita. Gusti Allah kagungan rancangan ingkang adi tumrap gesang kita. Ananging kadhangkala, ing tengahing margi kaendahan punika kita manggihaken pakewed. Lah ing ngriku kita ngresula. Kita nggadhahi pemanggih bilih Gusti Allah punika mboten kersa paring pitulungan dhateng kita. Kamangka, punika namung dados salah satunggiling margi ingkang tumuju dhateng kasaenan gesang kita.
Pramila, sumangga kita telatos anggenipun lumampah dhateng margi punika. Awrat utawi entheng, swawi kita lampahi kanthi sukabingahing manah. Sampun ngresula rumiyin, menapa malih duka kaliyan Gusti. Nanging sumangga kita tetep madhep mantep dhateng Gusti, klayan tetep nggadhahi pangajeng-ajeng ing sih katresnanipun Gusti. Tamtu Gusti mboten badhe maringi kita ular beracun menawi kita nyuwun roti. Gusti mboten badhe maringi ingkang awon, menawi kita nyeyuwun ingkang sae. Amargi, katersnanipun Gusti Allah dhateng kita punika estu-estu ageng. Pakaryanipun tansah nedah, ing papan pundia kemawon lan ing salawasing wekdal. Menawi kita manggihi pakewed, kita kedah pitados, punika namung lantaran ingkang badhe tumuju dhateng kasaenan. Amin. [Mbing]
“Menawi sampun dumugi wekdalipun, kita saged ningali endahing sih katresnanipun Allah.”

http://www.gkjw.web.id/pakaryanipun-allah-tansah-endah

Kamis, 19 Maret 2015

Menabur Angin Menuai Badai

Bacaan: Yeremia 22: 13-23. |   Nyanyian: KJ 50a.
Nats: “tetapi engkau berkata, ”Aku tidak mau mendengarkan!” Itulah tingkah lakumu dari sejak masa mudamu.” (ay. 21)
Ada sebuah kata-kata bijak yakni: ”apa yang kita peroleh hari ini adalah buah dari perbuatan yang kita lakukan 5 tahun yang lalu.” Jadi, kalau hari ini kita memperoleh kesuksesan, maka apa yang kita perbuat sejak 5 tahun lalu adalah benar adanya. Sebaliknya jika kesulitan dan kesusahan yang kita peroleh saat ini, berarti apa yang kita perbuat sejak 5 tahun lalu belum tepat adanya. Karena prinsip inilah, banyak usahawan yang sudah memiliki visi 5 tahun kedepan untuk mencetak sukses. Rencana dan strategi sudah dikonsep mulai sekarang agar apa yang menjadi target terpenuhi.
Masa depan bisa dipersiapkan dengan usaha dan upaya yang baik. Tentu untuk memiliki itu semua, kita harus memiliki angan dan harapan sebagai sebuah tujuan akhir. Kita harus belajar kemudian mempersiapkan segala sesuatu dengan sebaik-baiknya. Selain itu kita juga harus mendengar nasihat-nasihat dari orang lain yang lebih senior dan berpengalaman. Memang tidak semua nasihat yang diberikan baik dan cocok. Tetapi dengan mendengar, kita mendapat perbandingan, kita akan bertambah dalam wawasan dan pengetahuan. Selanjutnya kita bisa merangkum dan mengambil kesimpulan atas itu semua.
Tentu berbahaya jika kita menutup telinga kita rapat-rapat dan terlalu asyik dengan masa kini. Sikap yang demikian terkadang menjerumuskan kita pada kegagalan yang mungkin akan kita terima di masa yang akan datang. Jikalau kegagalan itu terjadi, biasanya baru kemudian kita sadar dan menyesali perilaku kita di masa lalu. Sebuah anekdot anak-anak muda mengatakan bahwa penyesalan selalu datang terlambat; kalau datang lebih awal namanya pendaftaran!
Menjadi orang bebal, sangatlah merugikan. Karenanya mari kita belajar untuk menjadi orang bijak yang memiliki tujuan kehidupan di masa depan. Kemudian membuka hati untuk menerima segala nasihat sebagai pelajaran kehidupan yang lebih baik. Buah manisnya mungkin tidak kita rasakan sekarang, tetapi kelak kita akan merasakannya. (Oka) http://www.gkjw.web.id/menabur-angin-menuai-badai


Rabu, 18 Maret 2015

Bedhamen Iku Endah

Waosan: Roma 8:1-11    |   Pamuji: KPK 176
Nats: 
“Awit dene pangangen-angene daging iku pati, balik pangangen-angene Sang Roh iku urip lan tentrem rahayu.” (ayat 6)
Ing pasamuwan kawula tetunggilan, wonten sawetawis griya ingkang dipun tilar kesah nyambut damel tebih. Ingkang kagungan kesah dhateng kitha. Awis-awis dipun sambangi, awis-awis ugi kabikak. Saben dinten suwung lan katutup kemawon. Griya ingkang awis-awis dipun sambangi punika lajeng gapuk, cagak-cagakipun gapuk, wuwungipun inggih gapuk, blandar, usuk-rengipun ugi kathah nonoripun, krana boten karumat. Menawi dipun labur ngangge labur ingkang awis lan nggilap, tetep boten badhe ngicali kasunyatan menawi griya punika strukturipun sampun ringkih. Rikat napa rindhik, griya punika dangu-dangu saged ambruk.
Ngrembug bab bedhamen. Bedhamen kadosa menapa kemawon, ingkang tuwuh saking donya sejatosipun kados dene struktur griya kalawau. Bedhamen kalawau kabangun ing sainggiling pondasi ingkang ringkih, janji ingkang kalair, namung janji lan strategi tuwin taktik manungsa. Tuladhanipun: kontrak politik, ko-alisi politik, sedaya kamot kepentingan. “Yen nguntungne ya kanca, yen gak nguntungne berarti musuh.” “Isuk dele, sore tempe. Bedhamen namung kadya labur, namung dados lapisan, ingkang nglaburi pasulayan, kamangka batosipun dereng akur babar-pisan.
Ing waosan punika, Paulus ngrembug bab pamikir ingkang dipun kuwaosi dening Roh Suci, ciri-cirinipun:‘gesang’ lan ‘tentrem-rahayu.’ Ateges menawi kita nyumanggakaken Roh Suci dedalem ing batos kita, ing kapribaden kita bakal tuwuh wohing roh, inggih punika kwalitas (ajining) gesang ingkang endah lan nengsemaken kados dene: katresnan, kabungahan, tentrem-rahayu, sabar-sareh, paramarta, kabecikan lan setya, alusing bebuden, bisa ngemudheni dhiri. (Galati 5:22-23a).
Ibu Theresia nate ngandika: “wohing sidhem iku pandonga; wohing pandonga iku iman; wohing iman iku katresnan; wohing katresnan iku leladi; wohing leladi iku bedhamen.” Bedhamen utawi perang boten kawiwitan saking Timur Tengah, nanging kawiwitan saking griya. Menawi kita kepengin tentrem lan bedhamen ing jagad punika, sumangga kita wiwiti saking katresnan saben tiyang ing griya kita piyambak-piyambak. (Pong)
“Perjuangan Mendamaikan Dunia, Dimulai Dari Mendamaiakan Keluarga” (Bunda Theresia)

http://www.gkjw.web.id/bedhamen-iku-endah