Jumat, 28 September 2012

Panandhang Kang Endah


Waosan : Kohelet (Pengkotbah) 3: 1-11
Nats: “Samubarang kabeh katitahake endah ing wayah kang wus kapesthekake…” (Ayat. 11)
Yen saweg wonten kabingahan, waktu punika raosipun cepet sanget gumantos. Kosokwangsulipun yen kita  saweg ngalami panandhang kados pisakit utawi jejibahan ingkang awrat, waktu punika raosipun panjang sanget, dangu sanget owahipun. Temah kita asring boten sabar kepingin sanget waktu punika enggal gumantos, panandhang lan jejibahan awrat punika enggal paripurna, rampung. Pikajeng kita nggih punika Gusti Allag enggal ngrampungi panandhang kita, enggal nggantos panandhang kita dados kabingahan. Juru sabda ing waosan kita dinten punika ngandika: “Samubarang kabeh katitahake endah ing wayah kang wus kapesthekake.” Tegesipun bilih sadaya badhe wonten titi wancinipun piyambak. Gusti Allah kagungan wanci piyambak anggenipun paring pitulungan dhateng kita, anggenipun mungkasi panandhang kita, anggenipun ngowahi panandhang kita dados kabingahan. Yen panandhang kita punika kraos dangu lan panjang, punika ateges Gusti Allah paring wekdal dhateng kita supados mbudidaya lan sinau kathah prakawis saking panandhang kita. Gusti Allah ngarsakaken kita sabar, dados saya kiyat lan wicaksana.
Pramila yen samangke, utawi sanes wekdal, kita saweg ngalami panandhang, sumangga kita sabar. Ampun namung nlangsani kemawon panandhang kita. Sumangga niti priksa watak lan sikap kita! Mbokmanawi wonten ingkang boten condhong, boten selaras kaliyan karsanipun Gusti. Sumangga kita menggalih lan nggegilut pundi ingkang dados karsanipun Gusti Allah dhateng kita. Sikap utawi kawicaksanan ingkang kados pundi ingkang saged kita sinau, ingkang prayoginipun lan kedah kita gadhahi.
Yen kita saged manggihaken kawicaksanan punika lan pigunanipun tumrap manah, iman lan pigesangan kita, kita malah badhe saged saos sokur atas panandhang punika. Kita saged paring piwulang dhateng anak / putu kita lan dhateng tiyang sanes. Amin. [ST]
“Panandhang badhe dados endah yen dipun alami kanthi sabar, tawekal lan wicaksana”

Kamis, 27 September 2012

Cemas

http://2.bp.blogspot.com

Bacaan : Lukas 9:7-9.
Pujian: KJ 417
Nats: “Herodes, raja wilayah, mendengar segala yang terjadi itu dan iapun merasa cemas, sebab ada orang yang mengatakan, bahwa Yohanes  telah bangkit dari antara orang mati”(ayat 7)
Pada tahun 2006-2008 stasiun televisi nasional kita memiliki sebuah program unik dengan judul Harap-harap cemas (H2C). Sepasang muda mudi yang berpacaran di pertontonkan kecemasannya ketika pasangan yang dicintai sedang diuji kesetiaannya. Yang dicemaskan adalah apakah sang pasangan adalah orang yang setia dalam hubungan walau mengalami godaan cinta.
Raja Herodes pernah merasakan kecemasan pada saat dia memerintah sebagai raja. Yang dicemaskan adalah kehadiran seseorang sebagai sosok pemimpin baru untuk menguasai jabatannya. Raja Herodes begitu takut kehilangan jabatan megah yang dimilikinya. Sehingga dengan berbagai cara dia berusaha melenyapkan figur-figur yang dinubuatkan dapat menghancurkan kedudukannya sebagai Raja. Tidak semua orang mampu bersaing secara sehat dan sportif. Ada banyak orang yang licik dan menggunakan pelbagai cara untuk memenangkan persaingan. Semula mereka hanya cemas bila berhadapan dengan pesaing. Namun kecemasan yang dimiliki akan berlanjut menjadi ketakutan yang luar biasa. Dan bila kecemasan sudah berubah menjadi ketakutan, maka segala macam cara akan dipakai untuk mengatasi permasalahan. Rasa cemas sendiri sebenarnya merupakan reaksi emosional terhadap penilaian individu yang subjektif. Dengan kata lain kecemasan muncul dari sikap kita yang memandang pesaing secara berlebihan.
Kita semua pasti pernah cemas. Apalagi ketika kita harus berkompetisi untuk sebuah hal yang kita inginkan. Dalam taraf wajar kecemasan masih bisa ditolerir. Tetapi ketika berlebihan tentu harus di kontrol agar tidak merugikan diri kita dan mengecilkan kuasa Tuhan yang melindungi kita. Karena bila itu terjadi bukan tidak mungkin akan membawa kita pada dosa. [OKA]
Atasi cemas dengan sikap pandang obyektif terhadap sesama!

Rabu, 26 September 2012

Panduman Cekap


Waosan: Wulang Bebasan (Amsal) 30: 5-9.
Pamuji: KPK 121
Nats: “… sampun Paduka ganjar kamlaratan utawi kasugihan, namung kaparingana rejeki ingkang dados panduman kawula.” (Ayat. 8b)
Wonten satunggaling rencang ingkang criyos makaten: Saben wong iku nduweni wadhah rejekine dhewe-dhewe. Ana sing wadhahe gedhe lan ana sing ora gedhe. Umpamane, ana sing wadhahe iku kaya gelas. Dadi yen gelase wis kebak, ya wis semono wae. Yen diaya-aya olehe ngiseni, mesthi ya mluber kutah. Dadi ya wis cukup semono wae. Sejatosipun yen rejeki ingkang kita tampeni punika kados ingkang dados panduman utawi jatah kita, kita boten badhe nate kekirangan, boten badhe dados mlarat. Pramila saking punika Agur bin Yake, ingkang nyerat bebasan punika, namung nyuwun kaparingan rejeki ingkang dados pandumanipun; boten nyuwun kasugihan, nanging ugi nyuwun boten binajaran kamlaratan. Yen rejeki punika kados ingkang dados pandumanipun, punika sampun cekap.
Namung kemawon, amargi mawarni-warni sabab, asring rejeki ingkang dipun tampeni tiyang punika suda saking pandumanipun. Awit saking punika lajeng tiyang mburu rejeki ingkang sakathah-kathahipun, nglangkungi pandumanipun. Kangge mburu kasugihan punika, tiyang ngambah margi ingkang boten leres, boten adil lan ngrisak. Ingkang saged dados jalaran sudaning rejekinipun saben tiyang nggih punika umpaminipun tatanan ingkang boten adil, lampah korupsi, risaking siti (tanah) lan tetaneman awit kathahing bahan-bahan kimia saking pabrik, lsp.  Sampun ngantos kita dados jalaran sudaning rejeki ingkang dados pandumanipun tiyang sanes. Ingkang punika kita kedah tumindak adil dhateng saben tiyang, umpaminipun dhateng rencang (pembantu rumah tangga), dhateng buruh, lsp. Kita tebihi lampah korupsi, kosokwangsulipun kita brastha korupsi. Kita olah lan kita reksa siti, tetaneman lan dhedhaharan saking kathahing bahan-bahan kimia. [PKS]
“Cukup lan ayema kalawan pandumanmu!”

Selasa, 25 September 2012

Dunia Baru


Bacaan : Amsal 21: 1-6, 10-13.
Pujian: KJ 309
Nats: “Siapa menutup telinganya bagi jeritan orang lemah, tidak akan menerima jawaban kalau ia sendiri berseru-seru.” ( Ayat 13)
”… A whole new world, a new fantastic point of view
No one to tell us no or where to go or say we’re only dreaming…”
Ini adalah penggalan lirik lagu yang menjadi soundtrack film Alladin yang dinyanyikan secara duet oleh salah satu grandfinalis Indonesian Idol dengan sangat indah. Lagu ini berisi harapan adanya dunia baru yang didambakan oleh seorang Putri Raja yang jatuh cinta pada pemuda jelata. Dunia baru atau dunia yang lebih baik, seringkali menjadi impian dan harapan untuk diwujudkan. Berbagai cara ditempuh oleh manusia untuk mewujudkan dunia baru yang dianggapnya ideal. Ada yang berusaha keras menjadi Pejabat Politis, ada yang berusaha dengan berdemonstrasi di jalanan dan ada pula yang bekerja banting tulang siang malam sekeras mungkin. Namun, dunia baru yang diusahakan seringkali hanyalah dunia baru untuk dirinya sendiri. Jika perlu, untuk mewujudkan dunia ideal menurutnya ia mengambil dunia orang lain.
Penulis Kitab hikmat Amsal, menasihatkan pada kita bahwa mewujudkan dunia baru yang utuh, yang ideal bagi semua orang bukanlah hal yang hanya ada dalam dongeng. Pada ay.13 penulis Amsal menggambarkan bahwa dunia ini terus berputar dan bertimbal balik. Orang yang menutup telinganya terhadap jeritan sesamanya yang lemah, ia sendiri tak akan menerima jawaban saat membutuhkan perhatian. Dari sini, kita bisa belajar bahwa mewujudkan dunia baru yang ideal bagi semua orang membutuhkan tindakan mendengarkan. Bukan mendengar sambil lalu tanpa perhatian, tapi mendengarkan jerit kesusahan sesama dan mengulurkan tangan untuk menolong. ”A whole new world” (dunia baru bagi semua orang) akan nyata jika orang mau saling mendengarkan. (Rhe)
“Jika anda menginginkan perubahan, mulailah dengan mengubah diri sendiri.”

Senin, 24 September 2012

Pikiran Kotor


Waosan: Wulang Bebasan (Amsal) 3: 27-35.
Pamuji : KPK 319
Nats: “Aja nggondheli kabecikan marang wong kang wenang nampani, mangka kowe bisa tumindak mangkono” (ayat 27)
Menapa ta Pikiran Kotor punika. Pikiran kotor menika boten namung penggalihan utawi angen-angen ingkang “ngeres” kemawon. Pikiran kotor menika ugi sedaya ingkang wonten manah lan pikiran kita ingkang nyandheg (menghambat) tumindak utami.
Menawi kita ing margi kepanggih tiyang ngemis ingkang sacara fisik sehat, ing pikiran kita mbok menawi tuwuh pemanggih, “iki wong males, sehat kok ngemis”. Mila lajeng wonten raos eman menawi badhe paring sedhekah utawi pitulungan kangge tiyang menika. Nanging menapa kita sampun mangertos saestu kawontenan ingkang dipunalami dening tiyang menika? Sampun ngantos “niat baik” dipun risak dening pikiran-pikiran ingkang sejatosipun dereng tamtu leres ugi. Sadaya ugi kedah dipun penggalih kanthi wicaksana. Mbabaraken tentrem rahayu menika, kedah kagem sedaya titah, boten wonten pengecualian, langkung-langkung ingkang ringkih lan kacingkrangan gesangipun Menawi Gusti boten paring “pengecualian”, menapa wewenang kita ngantos kita ndamel pengecualian kangge sesamining gesang kita? Menawi Gusti paring rejeki supados kita saged dados margining rejeki dhateng sesami, kenging menapa kita taksih asring ndamel syarat-syarat miturut pemanggih kita piyambak? Kita kadhawuhan supados boten nyandheg utawi nggondheli kasaenan ingkang saged lan kedah kita tindakaken dhateng tiyang sanes. Yen kita naliti tindak-tanduk kita ing uni, tamtu kita ngakeni kita asring nyandheg kasaenan menika karana pikiran kita ingkang kotor, ingkang pilih-pilih. Samangke pikiran makaten menika mangga kita bucal, lan kagantos pikiran ingkang resik lan utami. Gusti mesthi mberkahi. Amin.  (fhp)

“Wong kang nandur kabecikan bakal panen kabecika marga barkahe Gusti”

Jumat, 21 September 2012

Kunci Kerukunan Hidup


Bacaan : Efesus 4:1-7.
Pujian: KJ 249: 1
Nats: “Hendaklah kamu selalu rendah hati…” (ayat. 2a)
Memandang kehidupan yang penuh dengan kerukunan, kebersamaan, perbedaan pendapat yang bisa dibicarakan dengan ramah, teguran dengan kata-kata kasih, betapa kita akan merasa sangat nyaman dengan situasi seperti ini. Namun, hidup tidak selalu indah dan baik seperti keinginan kita apalagi seperti kehendak Allah. Ada kalanya muncul pertengkaran, perselihan, kata-kata menyakitka. Lalu, apa kuncinya supaya kita mampu mempertahankan situasi hidup yang nyaman dengan kerukunan? Satu kata kecil yang bisa memberikan kekuatan besar bagi kita untuk menjaga hidup ini senantiasa dalam kerukunan yang nyaman adalah “rendah hati” (Hendaklah kamu selalu rendah hati… Efesus 4:2a). Rendah hati akan memampukan kita menghargai pendapat orang lain. Rendah hati membuat kita punya waktu luang untuk mendengar dan memperhatikan orang lain. Rendah hati memberi energi bagi kita untuk mengakui kelebihan orang lain. Saat kita berhasil untuk menghargai orang lain, memperhatikan mereka, mengakui kelebihan orang lain, di situlah kita akan mampu bertemu dengan kerukunan hidup.
Kadang, perselisihan itu muncul ketika masing-masing pihak tidak mau merendahkan hati. Saat seseorang bersikeras bahwa pendapatnya paling benar, tak mau mendengar dan memahami pendapat orang lain, sulit memberi kesempatan bagi orang lain, menjadi awal perselisihan dan pertentangan yang tidak berujung. Jika hal semacam ini yang dipertahankan, maka tidak menutup kemungkinan bahwa selalu saja sulit mendapatkan suasana hidup yang rukun dan menyenangkan. Bagaimanakah dengan keputusan hidup kita? Apakah kita bersedia berjuang mempertahankan kerukunan hidup ini dengan melakukan sikap-sikap rendah hati?  [RH]
Kerendahan hati adalah kunci kerukunan hidup

Kamis, 20 September 2012

Sengkut Makarya


Waosan: 1 Korinta 15: 1-11.
Pamuji: KPK 168
Nats: “… sih rahmat kang kaparingake marang aku iku ora muspra … aku wus nglakoni pagawean luwih akeh…” (ayat 10)
Kulinanipun tiyang bakda pikantuk rejeki “nomplok” punika lajeng kendel, santai-santai, yen saged boten sisah nyambut damel malih. Ingkang dipun tindakaken namung kangka-kangka (thenguk-thenguk) utawi suka pari suka, seneng-seneng, mangan enak, turu kepenak. Rasul Paulus boten makaten, kapara kosokwangsulipun. Sasampunipun nampeni sih rahmatipun Gusti, panjenenganipun malah saya sengkut makarya. Rasul Paulus pitados lan ngrumaosi sampun nampeni sih rahmat karahayon langgeng saking Allah lumantar Gusti Yesus. Gusti Yesus anggenipun paring sih rahmat karahayon langgeng punika, boten dipun lampahi kanthi sekeca, boten kanthi gegampangan, nanging kanthi nindakaken pakaryan agung malah ngantos seda sinalib. Klayan sengkut nglampahi padamelan punika, sih rahmatipun Gusti saya ngrembaka sumrambah dhateng tiyang kathah, dhateng tiyang-tiyang Korinta kala samanten ngantos dhateng kita ing mriki jaman samangke.
Kita ugi nampeni sih rahmatipun Gusti ingkang kaparingaken kanthi margi ingkang sami kados ingkang kaparingaken dhateng Rasul Paulus. Kita kaparingan sih rahmat boten supados kita “enak kari enak”, tegesipun boten perlu nglampahi padamelan. Kita pinaringan sih rahmat dening Gusti ugi supados kita saya sengkut nindakaken pakaryan lan karsanipun Gusti, supados sih rahmatipun Gusti punika saya ngrembaka lan sumrambah dhateng tiyang sanes, malah dhateng sadaya titahipun Gusti. Sih rahmatipun Gusti ingkang sampun kaparingaken dhateng kita mawarni-warni wujudipun, boten namung karahayon langgeng. Kita kaparingan rejeki cekap, utawi mbokmanawi malah kanthi luber, kasagedan, kapinteran, kaprigelan, pangkat, drajat (jabatan), sabin, tegilan, lsp. Sadaya punika kaparingaken dhateng kita boten supados kita remen, suka pari suka, nanging supados kita sami remen lan sengkut makarya. Gusti ngarsakaken peparingipun dhateng kita punika dados ngrembaka nyrambahi sadaya tiyang lan sagung tumitah. [ST]
“Kita pinaringan supados sengkut makarya”

Rabu, 19 September 2012

Sedikit Bicara Banyak Mendengar


Bacaan : Lukas 7:31-35.
Pujian: KJ 49
Nats: “Tetapi hikmat dibenarkan oleh semua orang yang menerimanya” (ayat 35)
Pernahkan anda amati kedua orang yang sedang cek-cok atau adu mulut? Kedua belah pihak saling berkata setengah berteriak, bahkan terkadang saling memaki. Bagian dari organ tubuh yang paling aktif adalah mulut, sedangkan yang paling pasif adalah telinga. Semakin lebar mulut menganga, semakin tertutup rapat telinga. Padahal ada sebuah kata bijak, bahwa Tuhan menciptakan 2 telinga dan 1 mulut agar kita lebih banyak mendengar daripada berkata.
Bacaan kita hari ini menceritakan bagaimana Tuhan Yesus memberikan kritik kepada orang-orang farisi dan ahli taurat. Mereka memakai pengetahuan yang dimiliki untuk mengajar dengan cara yang tidak benar. Ajaran-ajaran yang diberikan bertentangan dengan perbuatan yang mereka lakukan, utamanya bertentangan dengan ajaran kasih. Banyak bicara terkadang membuat kita lupa mendengar. Dan jika itu terjadi maka akan membawa kita pada kecongkaan diri. Sering merasa bahwa diri kitalah yang paling benar dan paling hebat. Sementara orang lain bukanlah siapa siapa dibandingkan kehebatan kita. Tanpa disadari hal ini akan berpotensi membawa kita pada kegagalan berkomunikasi. Pola komunikasi yang baik seharusnya berpola seimbang dan selaras. Kedua belah pihak haruslah berbicara dan mendengar dengan porsi yang seimbang.  Ada satu cara untuk merubah kebiasaan berbicara terlalu banyak. Ambil waktu sesaat dalam kesendirian dan jauh dari kebisingan. Maksimalkan telinga kita untuk mendengar pelbagai bentuk bunyian, termasuk bunyi semilir angin atau gemericik air. Dari situ kita akan merasakan ketenangan jiwa. Dan dari situ pula kita akan merasakan indahnya mendengar. Sekaligus belajar mengendalikan mulut kita. [OKA]
“Kemampuan menyelaraskan mulut dan telinga menjadikan orang berhikmat”

Selasa, 18 September 2012

Sih Piwelas


Waosan: Lukas 7: 11-17.
Pamuji: KPK 18
Nats: “Nalika Gusti mirsa randha mau, trenyuh banget panggalihe marga saka welase, banjur ngandika marang randha mau : Aja nangis!”(13)
Salah satunggaling jejibahanipun Diaken ppasamuwan inggih punika tetuwi dhateng warga ingkang nandang kasisahan, sae punika karana nandang sesakit utawi katilar dening brayatipun. Nalika tetuwi dhateng warga ingkang sakit, Pendeta utawi Diaken punika adatipun maosaken Kitab Suci, ngiyataken tiyang ingkang sakit, nglipur ingkang kasripahan, ugi ngaturaken pandonga dhateng Gusti kangge tiyang sakit wau utawi kangge brayat ingkang nandang kasisahan. Boten namung punika kemawon, malah ugi bantu sacara materi kangge tiyang sesakit / kasripahan punika. Sedaya punika katindakaken adhedhasar manah ingkang kebak sih piwelas.
Kados waosan dinten punika, Gusti Yesus karsa nangekaken yoganipun randha ingkang sampun tilar donya. Karana sihipun Gusti Yesus karsa nulungi randha ingkang nandhang kasisahan. Gusti Yesus nglipur randha punika sarana ngawontenaken mukjijat. Anak randha punika katangekaken saking pepejah. Gusti Yesus ngendika, ”Tangia!” Sanalika bocah punika gesang malih. Sadaya ingkang dipun tindakaken dening Gusti Yesus punika dhedhasar manah ingkang kebak ing sih piwelas.
Gusti kita Gusti ingkang mahawelas dhateng manungsa. Kawelasanipun Gusti boten mandheg ing manah, nanging maujud ing tumindak nyata mitulungi tiyang ingkang dipun welasi. Kawelasan tanpa tumindak punika nglaha, tanpa gina. Kita selaku ingkang sampun makaping-kaping dipun welasi dening Gusti, kedahipun ugi makaten. Asring kita rumaos welas nyawang tiyang sisah, nanging boten tumindak punapa-punapa. Sumangga kita wujudaken sih kawelasan kita kanthi tumindak nyata atur pitulungan. Amin. (AR)
“Kawelasan kang satuhu maujud in tumindak utami”

Senin, 17 September 2012

Perjamuan Kasih


Bacaan : I Korintus 11: 17-26.
Pujian: KJ 260
Nats: “Sebab setiap kali kamu makan roti ini dan minum cawan ini, kamu memberitakan kematian Tuhan sampai Ia datang”(ayat. 26)
Pernahkah saudara makan ayam panggang yang dipadu dengan rawon? Ah, aneh banget! Bukankah ayam panggang lebih cocok jika dimakan dengan lalapan? Tapi, itulah yang saya alami setiap melayani Hari Raya Undhuh-undhuh di sebuah Pepanthan. Saat Undhuh-undhuh, setiap keluarga membawa makanan ke gereja untuk dimakan bersama-sama. Alhasil, di meja prasmanan tersedia berbagai makanan yang seringkali tidak nyambung seperti ayam panggang dan rawon tadi. Meski demikian, semua orang makan dengan nikmat dan penuh sukacita. Seakan-akan semua orang makan sambil berkata, “huihh…sedapp!!”
Perjamuan makan seperti itu juga terjadi di Korintus. Dari peringatan keras Paulus (ay. 17-22), kita melihat bahwa makanan menjadi sumber masalah di Jemaat ini. Seharusnya perjamuan jadi kesempatan bagi semua orang baik kaya atau miskin, orang merdeka atau hamba untuk menikmati makanan dan menghapus kesenjangan sosial. Mereka dipersatukan dalam perjamuan makan yang didasarkan atas kasih Kristus, karena itu disebut sebagai Perjamuan Kasih. Namun, ada beberapa golongan yang membawa makanan untuk dirinya sendiri dan membiarkan saudaranya kelaparan (ay.21). Kenyataan inilah yang dikecam oleh Paulus, ia mengingatkan bahwa makan bersama dalam sebuah komunitas beriman bukanlah untuk memenuhi kebutuhan duniawi saja, melainkan salah satu usaha untuk “memberitakan kematian Tuhan sampai Ia datang.” (ay.26). Yang dipermasalahkan Paulus bukan makan atau tidak makan, namun karena mereka jor-joran. Sehingga, melupakan makna perjamuan makan itu: cinta kasih dan semangat berbagi.
Makan bersama, sampai sekarang juga menjadi kebiasaan kita di Kebaktian-kebaktian Patuwen/Kelompok. Namun makan bersama  bukan untuk menunjukan kemampuan diri, melainkan harus berdasar cinta kasih dan semangat berbagi. Dengan itu, apapun makanannya….kita bisa bilang, “huihh…sedapp!”. (Rhe).

“Kekayaan hidup bukan hanya dari apa yang kita dapatkan, namun apa yang kita berikan.”

Minggu, 16 September 2012

Sekedhap Malih


Waosan: Yesaya 50: 5-9.
Pamuji: KPK 123: 1, 2
Nats: “Nanging Pangeran Allah banjur mitulungi ingsun; mulane ingsun ora kawirangan. …” (ayat 7)
Punapa kita nate ngraosaken gesang ingkang boten adil? Punapa malih menawi sampun nindakaken bab kasaenan ananging tetep kemawon wonten ingkang boten remen dhateng kita. Tumindak jujur nanging malah ajur. Kawontenan ingkang kados makaten punika saged ndadosken semplah ing manah. Kados-kados Gusti boten mirsani kawontenaning umat kagunganipun ingkang kados mekaten. Malah-malah ugi wonten ingkang ndherek ngintir karana kahanan ingkang karaos awrat. Wonten ingkang swaunipun setya lan bekti dhumateng Gusti, nanging lajeng nebih karana boten kiyat nyanggi momotaning gesang.
Wonten ing kahanan ingkang kados mekaten, Nabi Yesaya paring pangenget dhumateng kita puruna sabar lan nengga sekedhap malih pitulunganipun Gusti. Gusti punika boten  nilar, boten mirangaken para putranipun ingkang tansah setya. Gusti estu nggatosaken kawontenaning para putranipun ingkang berjuang kanthi tumemen netepi pigesanganipun lelandhesan iman kapitadosanipun. Pitulunganipun Gusti punika saged awujud kekiyatan, panglipuran, semangat lan ugi piwales. Tamtu punika wewenangipun Gusti Allah piyambak, benjang punapa pitulungan punika kaparingaken lan kados punapa wujudipun. Ingkang baken, menawi Gusti Allah sampun mbelani para putranipun, sedaya mengsah badhe kecalan daya. Mangga sampun ngantos semplah, sampun ajrih, sampun ngantos mandheg, sampun mangu-mangu. Gusti Allah inggih Rama kita boten badhe negakaken kita ing satengahing reribed lan pakewed. Sumangga klayan sabar lan setya nengga sekedhap malih. Salajengipun kita yakini kanthi teguh Gusti mesthi ngulungaken astanipun mitulungi kita. Sampun ngantos bimbang utawi mangu-mangu. Nadyan kadosa pundi kawontenan kita, sumangga kita yakinaken manah kita: “Gusti mesthi mitulungi aku, mesthi, aku yakin!” (PKS)
“Sapa sing nrima, sabar lan yakin mesthi kaparingan tentrem rahayu”

Sabtu, 15 September 2012

Jangan Sampai Dia Cemburu


Bacaan : 1 Korintus 10:14-22.
Pujian: KJ 381
Nats: “Atau maukah kita membangkitkan cemburu Tuhan? Apakah kita lebih kuat daripada Dia?” (ayat 22)
Judul renungan kita saat ini menunjukkan sebuah peringatan. Adapun peringatan ini bisa ditujukan kepada siapapun yang berjanji akan mencintai atau mengasihi pujaan hatinya. Untuk membuat pujaan hatinya tidak cemburu, orang akan menata segala sesuatu secara hati-hati mulai dari cara bicara, cara bergaul, dan sebagainya. Ada yang mengatakan bahwa cemburu adalah bukti cinta yang mendalam kepada pasangannya. Sehingga cemburu dijadikan indikator besarnya cinta seseorang. Tetapi cemburu adalah perasaan sakit hati, karena merasa dikhianati.
Rasul Paulus ingin menyadarkan warga jemaat Korintus agar jangan sampai membuat Kristus cemburu. Untuk Paulus mengingatkan mereka jangan mendua hati. Maksudnya di satu sisi bersekutu dengan tubuh dan darah Kristus, tetapi di sisi lain menyembah berhala. Persekutuan dengan tubuh dan darah Kristus dialami dengan menerima Perjamuan Kudus. Penyembahan berhala adalah perbuatan mendewa-dewakan atau mengandalkan segala sesuatu yang jahat. Barangsiapa yang mau dan telah bersekutu dengan tubuh dan darah Kristus harus meninggalkan segala tindak kejahatan. Perbuatan meninggalkan segala tindak kejahatan bukan hanya ketika menjelang menerima Perjamuan Kudus, tetapi juga setelah menerimanya; ketika hidup dalam persekutuan dengan tubuh dan darahNya. Penyembahan berhala, mengandalkan segala yang jahat, melakukan tindak kejahatan adalah sama dengan mengkhianati Tuhan Yesus yang sangat mencintai kita sampai mengorbankan tubuh dan darahNya.
Ingat, sadari, hayati dan rasakan cinta kasih Tuhan Yesus yang begitu suci yang dinyatakan kepada kita. Kalau kita benar-benar menyadari, menghayati dan merasakan cinta kasihNya, kita tidak akan pernah sampai hati mengkhianati Dia, kita tidak akan melakukan sesuatu yang tidak disukaiNya. (khm)
“Cinta melakukan apa yang disukai oleh yang dicintainya”